Je to pár týdnů, když jsem někde na internetu (nevím už, kde) zaznamenala zprávu, že se chystá „sraz mulatů.“
Zakroutila jsem nad tím hlavou a pak na celou věc pokojně zapomněla, až do včerejška, kdy jsem na blog Nigerie kopírovala její slova o tom, že „sraz mulatů, to je jak sraz majitelů pekinézů či veteránů“. A opravdu: když jsem se pokoušela najít k oné akci nějaké další informace, nabízel mi vyhledávač sraz motorkářů. Nalezla jsem informace o setkání zdravotně postižených a setkání seniorů, setkání paraplegiků, setkání zemědělců a setkání chovatelů okrasného ptactva, ale o setkání mulatů jen jednu drobnou zprávičku. Zato s fotografiemi.
„Šel bys s dětmi na sraz mulatů?“ testovala jsem Chotě.
„Jasně,“ pravil, „to je dobře, že taková věc je!“
„A proč?“ podivila jsem se. „Co kdyby někdo udělal setkání bílejch dětí…?“
„Protože jde o minoritu,“ objasnil mi, „a některé věci by od majority vypadaly divně, ale u minorit to jde.“
„Minoritu? Jakou minoritu? Že jsou hnědý? No a? Copak minorita blondýnek pořádá srazy, a minorita brunetů, minorita kudrnatejch, minorita zelenookejch, minorita brejlatejch…? Co mají mulati společnýho, prosím tě, kromě vzhledu nanejvejš?“
„Přece původ…“ namítl Choť.
„Chm! Zdá se ti, že naše děti mají společnej původ s dětma, řekněme, nějakého kanibala z Libérie? To mají teda společnej původ se všema dětma na světě, když to chceš brát takhle. Co máš, prosímtě, ty společného s Etiopanama? Se Somálcema? S Angolanama a se Xhosama z Jižní Afriky?“
„Nic,“ připustil.
„Takže ty s nima nemáš nic společnýho, já s nima nemám nic společnýho, a co maj naše děti společnýho s jejich dětma? Mluvěj česky, choděj do školky a na základku a na gymnázium a na očkování k doktorovi, kupujou si boty a kšiltovky a pijou kolu. Úplně jako všechny ostatní děti. Kde je ten rozdíl mezi dítětem, co je růžový a tím, co je hnědý? Jo, kdyby to byl sraz dětí Senegalců – no prosím, popovídáme si o tom, kdo z dětí byl doma, co tam bude dělat, kde se v Praze nejlíp obřezává, jak uvařit kuskus, které dítě mělo křtiny a které rozumí wolofsky, jak vyřídit senegalský rodný list… Nebo třeba sraz dětí Fulbů. Tam by si, co já vím, mohli povídat, komu už doma založili kravské stádo a našli snoubenku. Ale sraz míšenců? To zní jako sraz nějakejch nemocnejch…“
A jen jsem to dořekla, vyplivl na mě Google další heslo: setkání dětí ze zkumavky.
kvě 03, 2010 @ 12:16:06
\"Sraz mulatů, to je jak sraz majitelů pekinézů či veteránů, s tím rozdílem, že pejskaři a milovníci veteránů mají alespoň jeden společný zájem. O čem se baví rodiče mulatů o čem by se nemohli bavit rodiče dítěte nemíšeného? Je to snad obdoba setkání dětí s Downovým postižením? Ano, není nad to, než děti odmala upozorňovat na jejich odlišnost, oddělovat je od majoritní společnosti na základě jejich BARVY PLETI. Pochopila bych setkání dětí igbských, wolofských, hauských atd. imigrantů, neb ti by se mohli sdružovat v zájmu kultury a tradic kmene exotického rodiče, ale setkání \"kakaových dětí\"? Budou napřesrok pořádat setkání na pražské periferii, kde si zapálí pár automobilů?
kvě 03, 2010 @ 13:01:18
Co třeba sraz dvojčat?Taky jsou \"jiní\" tím,že mají svou kopii a nikomu to divné nepřijde.Tak proč by nemohl být sraz mulatů?Co je špatného na to,že by věděli kde kdo \"míšený\" žije,jak se jim v Čechách s odlišnou barvou daří a podobně.To,že mají jiný původ je přece vidět na první pohled,to se jim nemusí připomínat.
kvě 03, 2010 @ 13:03:31
Nějak nevím, co bych řekla dětem….\"Jdeme si hrát s dětma, co mají stejnou barvičku.\"??? \"Sražení mulati\"zcela jistě nenahlásili setkání na příslušném úřadě, čímž se prohřešili proti zákonu o shromažďování. Pokud setkání nahlásili a bylo jim povoleno, podám trestní oznámení. Rasová segregace je hnus a \"setkávat\" mulaty je stejný jak setkávat árijce, podněcuje k rasové nenávisti a na maminky s mulátky měli vlítnout těžko-oděnci a rozehnat je slzným plynem. Co bude příště? Budou zapalovat auta na pražským předměstí? Maminky, které tuto akci naplánovaly, jsou takové novodobé Hitlerky- mám černé dítě, kdo je víc- a parafrázovaly heslo Nic než národ na Nic než odstín čokolády. Setkání bylo ukázkou čistého rasismu! Hanba! A poprvé v životě se stydím, že mám míšené děti, že by mě někdo mohl řadit k těm rasistkám!
kvě 03, 2010 @ 13:16:18
Běličko, i sraz dvojčat je trochu \"divný\"… Podívám se, kolik je dvojčat, a budu se scházet (přednostně) s dvojčaty? Já bych docela ráda, kdyby si moje děti na lidech všímaly spíš jiných hodnot, než toho, jestli mají kopii, nebo zelené vlasy. Kde kdo \"míšený\" žije a jak se jim v Čechách daří – to by se potom ale měly setkávat najednou všechny děti ze smíšených manželství – i ty Česko-Vietnamské, Česko-Polské, Česko-Ugandské, Rusko-Čínské… To bych také pochopila. Ale vydělovat děti podle barvy, to se mi Běličko, zdá hodně nerozumné. Vytváříš nějakou identitu (\"spojení cizinci\"?), která ve skutečnosti neexistuje (tak jako neexistují ti jednotní \"barevní\" z jiné diskuse 😉 ). Taky nevím, jak bych to vysvětlila dětewm, že jdeme někam, kam je vstupenkou barva pleti… opravdu, děkuji, nechci!
kvě 03, 2010 @ 13:25:23
Netvrdím,že je to extra rozumné,ale je to fakt.Děti nejsou standartně bílé a tak je možné,že je jednou vydělí sám kolektiv ať chceš nebo nechceš.Je to tzv.\"zákon stáda\" kde v přírodě je jiný jedinec odstrčen na okraj a nepřijmut.Jasně,že si děti najdou kamarády,ale stejně budou \"ti jiní\" hlavně v kolektivu pubertálních spolužáků.
kvě 03, 2010 @ 13:50:17
Běličko, nerozumíš mi. Standardně bílé už nejsou děti ve spoustě pražských školek a škol, téměř v každé třídě máš děti Vietnamců, Číňanů, sem tam pár mulátek, plus děti dalších cizinců. Jen do školek v pražských Modřanech chodilo v roce 2004 víc než 60 dětí cizinců (míšené děti v to nepočítaje). Kolektiv nevyděluje na základě barvy (znám to z let vlastní školní docházky a vidím i na školkové docházce dětí), ale na základě jiných sociálních odlišností. (Když jsem chodila do školy, měli jsme tam \"jiného\" Roma se špatným prospěchem, \"jiného\" (blond) chlapce ze sociálně slabé rodiny a \"jinou\" (blond) dyslektičku, zatímco u dalšího, normálně prospívajícího společenského Roma si snad nikdo ani nevšiml, že Rom je (nikdy jsem neslyšela, že by někdo něco naznačil nejen jemu, ale i mezi dětmi navzájem). Být \"ten jiný\", to vůbec nemusí být na škodu – kromě zmíněných \"jiných\" jsme ve škole měli také \"jiné\" – zvané \"šprty\", mezi které jsem se nějak řadila (nevím proč, protože jako jediná z té vydělené skupiny jsem neměla výborný prospěch) a bylo to spíš motivující než omezující. Ovšem stejně nechápu, proč by se děti měly setkávat s nějakými jinými dětmi, se kterými nemají společného NIC kromě barvy pleti. Vzala bys syna na sraz blonďáků, pokud je blond, se slovy \"pojď, miláčku, půjdeme si hrát s dětmi, co jsou blond jako ty, a já si zatím popovídám s jejich maminkami, jaký opalovací krém s jakým SPF na tebe nejlépe použít? … Ne, tvůj kamarád Lojzíček tam s námi nemůže, ten má hnědé vlásky, tomu by se tam nelíbilo…\" udělala bys to?
kvě 03, 2010 @ 14:12:14
Manželko,rozumím,co chceš říct,ale nějak nechápu,proč tě \"Sraz mulatů\" tak pobouřil.Asi bych se nehnala na sraz blonďáků se synkem a ani sama,ale bylo by mi celkem jedno,zda se ti výše zmínění mezi sebou sejdou či ne.Neuráželo by mě,že můj blond synek prakticky \"árijské rasy\" by se mohl sejít někde na srazu blond dětí:-) Každá si vybere s kým si pořídí děti a pokud se stane,že jsou děti míšené,tak tomu tak je.Nevidím v tom nic závadného,bylo to jejich rozhodnutí,tím pádem ani v tom,zda se ty matky budou setkávat a třeba si navzájem porovnávat například účesy svých dětí. Beru to tak,že třeba jsou matky zaskočené z toho,že jejich děti jsou na první pohled \"jiné\" což si třeba mnohá při početí neuvědomila a potřebuje se ujistit,že ostaní se s tím nějak vyrovnávají.Co já vím….něco je k setkávání vedlo a pokud jim to pomůže,ať se setkávají. Jinak co se týká \"sortování dětí\",tak to nastává až později ve škole….školky jsou ještě v pohodě.
kvě 03, 2010 @ 14:29:38
Běličko, na to, aby mě něco pobouřilo, jsem moc stará. 🙂 Pobouřilo to Nigeriu, já se jen divím a nelíbí se mi to. Když jsou matky v šoku, mohly by si uspořádat sdružení \"žen, které mají dítě s černochem\", pokud to považují za druh společného zájmu (něco jako ti chovatelé pekinézu, které zmínila Nigeria)… ale kastování dětí stylem \"podívej, tahle holčička je taky hnědá jako ty,\" to se mi zdá stejně hloupé a povrchní, jako \"podívej, tahle holčička má taky Adidas\" (což je, mimochodem, kastování, se kterým se setkáváme už i ve školce mách dětí!). Ano, je fajn říkat dětem, že podle barvy plati jsou jiné a když jsou hnědé, tak jsou vlastně všechny stejné (to jsme zase u těch \"barevných\") – a, dovedeno do extrému, třeba i na cestě k tomu zapalování aut na periferiích, jak píše Nigeria (čímž nechci naznačit, že by ty děti snad šly něco zapalovat… ale přesně tahle umělá tvorba identity k tomu jinde vedla).
kvě 03, 2010 @ 14:31:13
Opravy… \"mých dětí\", \"pleti\" Mimochodem, přece i já jsem psala o zkušenostech ze školy, nejen ze školky.
kvě 03, 2010 @ 14:38:25
Tyto zkušenosti tvé,jsou jedna prošlá generace,dnes je to na školách dost \"husté\" co se dětského vybavení a postavení týká.
kvě 03, 2010 @ 14:40:58
hele lidi a proč to hned vztahujete zrovna na děti? Vždyť je to sraz mulatů a ne sraz kakaových dětí! Někteří dospělý by se ho jistě rádi zúčastnili a popovídali si s ostatními, pokud zde mají třeba nějaké problémy s žitíma a vymění si zkušenosti! Mi na tom nepřijde nic divného! Kdo chce, tak tam jde, protože si myslí, že mu to bude nějak přínosné! Třeba vím, že se konal sraz rudovlasých a co tam přišlo lidí! Asi k tomu nějaký důvod mají! Prostě se něčím odlišují a nemusí to být myšleno hned nějak zle! Minimálně z toho setkání rusovlasých byla zajímavá fotka :o))
kvě 03, 2010 @ 14:47:22
Jarmilko, já to vztahuju konkrétně na děti, které tam dovedli rodiče. Pokud je to rozhodnutí dospělých, nic proti tomu nemám… To je jako s těmi rusovlasými. A s dvojčaty. 🙂 Běličko, zkušenosti mé právě praví, že na barvě a vzhledu celkem záleží míň než na vybavení, chování, možnostech a schopnostech daného dítěte (celé dětství jsem měla před očima případ těch dvou – obou polovičních – cikánů, z nichž jednoho cikánem nikdo nikdy nenazval ani za jeho nepřítomnosti). Pokud jde o vybavení, vždyť přece píšu, že to je vidět už i ve školce…
kvě 03, 2010 @ 14:54:56
Manželko,opravdu přeju tvým dětem,aby se nesetkaly se situací,kdy jim bude barva jejich kůže na obtíž.Třeba když se zamilují a jejich idol nebude ochoten akceptovat to,že jsou sice fajn,ale na něho až moc exotičtí a tím pro randění nepřijatelní.Tím se nechci nikoho dotknout,ale stát se to může a i se to stává.
kvě 03, 2010 @ 14:58:02
Stejně tak se to stává například zrzavým,tlustým,albínům a prostě všem,kteří neodpovídají navyklému standartu…… Takže ať se scházejí Novákovi,chovatelé čehokoliv,míšenci,blondýny………je to přece jedno,asi si mají so říct 🙂
kvě 03, 2010 @ 15:01:37
Nechápu, proč by se někomu mělo rozmlouvat, aby se dobrovolně potkával s lidmi podobné barvy pleti, když chce. Buď společná témata najdou nebo ne, to je jejich věc. Celkem si dovedu představit maminku s mulátkem, která si připadá v jednotně bílém okolí jako vyvrženec a tenhle sraz ji potěší. Spíš než \"kdo je víc\" bych tam viděla \"to jsem ráda, že nejsem jediná v okolí\". Každý chce někam patřit a nemusí přitom znát svou kmenovou příslušnost 🙂 Na srazech \"árijské krve\" není problém shromáždění, ale časté aktivní podněcování nenávisti k jiným skupinám osob (provolávání hesel, transparenty atd.) a výtržnictví, což se tady asi nedělo. Pochybuji, že sraz na základě fyzické podobnosti má společenskou nebezpečnost (pokud nezačnou účastníci vyvozovat, že právě oni by měli převzít vládu nad světem) – může se to jevit jako pitomost, ale když to někoho těší, proč ne? Povinný to není, tak co. Vůbec nevím, proč by přitom měl někdo zapalovat auta. A není náhodou takové to shromažďování maminek dětí podobného věku (řekněme 0 – 3) na hřištích a v parcích projevem ageismu a intolerance vůči lidem bezdětným nebo s odrostlými dětmi? 😉
kvě 03, 2010 @ 15:02:44
Šmarjá, Běličko, já se taky zamilovala a musela jsem skousnout, že pro svatbu s idolem nemám přijatelný původ… a to bylo o to horší, že jsem s tím dotyčným už chodila… To se může stát každému, na to nemusíš být mulat! 😉 (A moje maminka, tak ta si tatínka mohla vzít jedině proto, že byla těhotná, a stejně jí to tchyně až do smrti vyčítala! A to maminka nebyla exotická – jenom chudá. Událo se v 50. letech, a nevěřím, že podobné věci – byť s jistými změnami – se dneska už vůbec nedějí…)
kvě 03, 2010 @ 15:07:45
Právě,že dějí a v celkem vysoké míře,proto bych třeba já osobně měla docela obavu přivádět na svět míšence v Čechách…tedy pokud bych neplánovala s nima odjezd do vlasti jejich otce.Bála bych se právě o budoucnost těch dětí ve společnosti,která je taková,jaká je.
kvě 03, 2010 @ 15:09:27
Omylem mi \"vyjela\" jiná citace…..nevěřím, že podobné věci – byť s jistými změnami – se dneska už vůbec nedějí…) Mělo tam být toto 🙂
kvě 03, 2010 @ 15:10:43
Knihomyši, nerozmlouvám, jen nechápu… ale třeba mi to někdo vysvětlí. Maminku, která si připadá jako vyvrženec, jsem ještě nepotkala (třeba jsou, co já vím… potkala jsem takovou nevěstu 🙂 , tak možná jsou i maminky… ale já je neznám). Výtržnictví na pískovišti, to asi opravdu ne, rasová nesnášenlivost, to asi také ne, vláda nad světem jistě ne… a snad víš, že jsem ten poslední, kdo by někomu něco zakazoval… ale stejně jako se mulátci mohou scházet, já se můžu podivit. 🙂 Zapalování aut jsem já (nevím, jak nigeria) zmínila proto, že ve Francii přece došlo k vydělování \"na základě původu – více-Francouzi a méně-Francouzi\", přičemž méně-Francouzi mladších ročníků mnohdy cítí soudržnost s bližními na základě toho, jak málo se podobají více-Francouzům… Ageismus při shromáždění matek s batolaty a diskriminace paraplegiků na terénním běhu, vidíš, to mě nenapadlo! 🙂
kvě 03, 2010 @ 15:19:31
Běličko, teď ti nerozumím já. Co přesně se, podle tvého názoru, může přiházet míšencům v Česku, co na první pohled zapadnuvším domorodcům ne? Zmiňuješ diskriminaci při hledání partnera, ale ta se týká i dočista českých Čechů. Zmiňuješ (snad?) šikanu, ale tam je to stejné (podle toho, co vidím, jsou na tom hůř děti chudé, než děti jiných než českých rodičů). Později pracovní diskriminaci? To je stejné – může se stát, že nevezmou ženu, protože je žena… a navíc, jak vidím na příkladu Chotě, stačí mít co nabídnout – zaměstnavatelé hledají člověka, který jim dokáže dát kvalitní služby, a na původ nehledí (ani si to z obchodních důvodů nemůžou dovolit). Mně z toho všeho vychází jediné samostatné nebezpečí, a to je srážka s tlupou testosteronem nadupaných a anonymitou skupiny zestatečněných nacionalistů – ano, tam je riziko vyšší znatelně. Ale chodí sem i maminky již dospělých míšenců, tak se třeba nějaká přidá se zkušeností?
kvě 03, 2010 @ 15:25:47
Právě to,že v kritickém věku dospívání nezapadnou. Dospělý člověk si svůj původ už obhájí,ale zraněná \"dětská duše\"…..tím myslím zraněná \"dětským kolektivem\" je celkem velké riziko.Vidím to na školním kolektivu syna….s Vietnamkou,ač je inteligentní a celkem hezká by nikdo z kluků nechodil,je prostě pod jejich \"úroveň\" když v kurzu jsou holčiny typu Barbie……tak to je no,co už s tím.Je jiná a myslím,že si to velmi uvědomuje.
kvě 03, 2010 @ 16:09:26
Sraz mulatu…Me to prijde jako že jsem diskriminovana,kdyz mam deti blondaky a stydim se,jeste k tomu s Cechem :op.Porad se tady keca,jak jsou \"cerny\" chudaci utlacovany,jak je nikdo nema rad a misto aby se zaclenili do spolecnosti,delaji SVOJE SRAZY.No sakra,to se prece nedelaaa :oDD. K tomu sortovani deti ve skolce…Jo,poznaji i autak,kterym rodice vozi deti do skolky.Krome toho,my oba s manzelem pochazime z hodne chudych rodin.A to sortovani v detstvi nas jen motivovalo k lepsimu vykonu v zivote.Takze tady si myslim,ze tohle neni na skodu.Druha vec je to,ze jsme si suplovali na detech to \"chude detstvi\" a razne tomu udelali pritrz.Aby nas meli deti rady jen za \"hracky\",na to teda kasleme :))).
kvě 03, 2010 @ 16:22:25
Mě sraz mulatů nevadí, dřív bych na něj určitě šla, teď už tu potřebu nemám. Dřív bych strašně ráda věděla, jak se ta houně na hlavě učeše a prý že se používají nějaké krémy..? 🙂 Taky povahově jsou trošku jiné než bílé děti, což je úleva vidět, že jiné kakao-děti to mají úplně stejně… Takže proti setkávání nic nemám. Že někdo v kritickém věku dospívání nezapadne, mě nepřekvapuje, ať má jakouchcebarvu, myslím, že se s tím potýká 95% populace od 3-40 let zhruba, možná že i déle..? Otázka je, jestli má člověk vůbec zájem zapadnout. Viděla jsem Vietnamky, které si vedly české kluky, obecně bývají velice krásné. Každý si najde svou cestu.
kvě 03, 2010 @ 16:39:44
😀 však mít v Čechách blond děti s Čechem je v pořádku 😀 Mimochodem při hospitalizaci na gynekologickém oddělení nejmenované nemocnice jsem si jako bílá bloncka připadala těžce v menšině a bez přiděleného separovaného jednolůžkového nadstandartního pokoje bych tam ani nezůstala,ač můj stav byl celkem vážný a následovala nutná operace.
kvě 03, 2010 @ 17:08:37
Když se vrátím k metru, to jako bude vagon pro bílý, vagon pro černý, vagon pro míchaný, vagon pro homosexuály, pro křesťany, pro muslimy, pro komunisty… Nebo to rozdělí na spoje? Ve tři to jede muslimům, o půl čtvrtý bělochům a ve čtyři bude plný nástupiště buzerantů? Je to absurdní? O nic víc než PRVNÍ SETKÁNÍ MULATŮ. Běličko, tys musela bejt v mládí hrozně segregovaná, že to zanechalo takový následky. Ať je téma jakýkoliv, ty jsi co slovo, to perla! Nevěřím, že existuješ, ty jsi jen zábava nějakýho vejrostka.
kvě 03, 2010 @ 17:08:37
Setkání mulatů, hodlají jejich rodiče třeba založit sdružení? Budou třeba pořádat Miss Mulat. Co na tom, že se mulatka může účastnit Miss Čr, bílá Češka se těžko zúčastní Miss mulat. Setkání mulatů, soutěž krásy pro mulaty, diskotéka pro mulaty, školy pro mulaty. Bílým vstup zakázán. A co obráceně? Setkání bílých dětí čisté krve, soutěž krásy pro BÍLÉ dívky, diskotéka pouze pro bílé, škola pouze pro bílé. Černejm vstup zakázán. Kruci, cosi mi to připomíná… Kam to povede? K odděleným vagonům metra? K čemu je takové setkání dobré? Jste barevní, jiní, držte při sobě, žeňte se a berte mezi sebou, vytvořte novou mulatí rasu… Pokud si má moje dítě s někým hrát, zajímá mě jen, jestli nemluví sprostě a nemá vši, ne jakou má barvu či národnost či náboženství. Mám dcerám ukazovat na každýho mulata v buse a na ulici a křičet- dívej, ten je taky černej. Prostě nemůžu uvěřit, že v 21.století v demokratické evropské zemi je možné něco jako \"WHITE ONLY\".
kvě 03, 2010 @ 17:22:28
Naprosto bez záměru útoku…… Mysli si o mě co chceš,prostě nejsem schopná pochopit,že si může vzít bílá žena někoho jiné rasy i kdyby to byl kandidát na Nobelovku.Bohužel. Nejsem schopná pobrat,že si žena v Evropě narozená dobrovolně dá šátek či závoj na hlavu a ještě je na to hrdá. A proč čtu tento blog….protože jsem MĚLA KAMARÁDKU..zdůrazňuji měla,která se naprosto zblbla do Arabů a jiných lovících na netu,snažila jsem se jí pochopit a hledala,narazila na Manželčin blog a začetla se.Kamarádku jsem sice zavrhla,ale čtení tohoto blogu mě baví.Někdy je to sranda,někdy si to ani neumím představit a někdy nechápu,že se tak dá žít. 🙂 ale jak je vidět dá……
kvě 03, 2010 @ 17:29:15
Když se vrátím k metru, to jako bude vagon pro bílý, vagon pro černý, vagon pro míchaný, vagon pro homosexuály, pro křesťany, pro muslimy, pro komunisty… a jeden vagon pro extremisty, kde budou držet místo i Nigerii..
kvě 03, 2010 @ 17:50:08
a co má bejt, že se někdo chce sdružovat s lidmi, o kterých si myslí, že k nim má blízko? Pokud nechystají nebo neprovádějí něco protizákonného, tak je všem ostatním do jejich počínání houby s octem. To si myslíš, že když takové sdružení násilně rozeženeš a zakážeš, tak všichni zájemci zajásají a okamžitě se do státu, který jim bezdůvodně kecá do toho, s kým se mají bavit a s kým ne, zamilujou? To chceš zakazovat spolky lidí, které by možná teoreticky v budoucnu jednou být potenciálně nebezpečné? To mi připadá jako kapku totalitní praktika. Poznámka pro Manželku (ad 19): proti divení samozřejmě nic nemám a z despotického zakazování Tě nepodezírám. Jen bych nerada, kdyby mě někdo rozháněl čakanem, páč se družím na základě kritérií, co se mu nelíbí 🙂
kvě 03, 2010 @ 18:58:23
Prosím maminky mulatů, či mulaty samotné, aby mi objasnili, co mají společného, že je nutné, aby se scházeli. Lži o temperamentu si nechte pro sebe, já mám děti tři a každé má jinou povahu a jiný temperament. Mulati nijak nevyčnívají nad skupiny lidí z široké škály barevného spektra- ani krásou, ani temperamentem, ani intelektem. Lidstvo stále opakuje stejné chyby a já začínám chápat obavy nacionalistů, že potomci černých imigrantů jsou neintegrovatelní, když jejich integraci brání rodiče. Mmch, nějak si neumím představit, jak se před Big Benem sejdou mulati z celýho Londýna. Češi opět ukázali svou malost v plné kráse.
kvě 03, 2010 @ 19:16:22
Čím pak? Žiješ v Čechách? Pokud žiješ v Čechách a pohrdáš nima,tak proč nejdeš do vlasti třeba svého manžela?Možná by ses tam měla líp,třeba je tam vyšší životní úroveň a byla bys spokojenější 🙂 Opravdu nechápu,že někdo řekne,že se Češi zase předvedli a sám tu dobrovolně žije ač má partnera z jiného státu a jistě by mohli žít společně tam 🙂
kvě 03, 2010 @ 21:08:33
nechápu 🙂 Přijde mi to stejně praštěné, jako zakládat v zahraničí české spolky a družit se s ostatními jen proto, že jsme Češi, ne proto, že jsme si sympatičtí, máme stejné zájmy nebo tak… Neprojevuje se v tom třeba to české \"je nás víc, nebojíme se vlka, nic\" aneb potřeba sdružovat se za každých okolností? 🙂
kvě 03, 2010 @ 21:09:58
nečetla jsem všechny komentáře. nikdy bych nešla na sraz mulatů s miminem či batoletem. šla bych tam pouze v případě, že bych měla mulata, který by nikoho takového neznal (pravděpodobnější na menším městě)a sám by si přál poznat stejně barevné děti. moje kamarádka mulatka, které je přes 40, se mi svěřila, že by byla vděčná, kdyby takovýhle sraz v jejím dětství někdo udělal, že by se necítila úplně jiná…ale dneska už taková situace není, určitě né v hlavním městě.
kvě 03, 2010 @ 22:28:36
V tom s Tebou, Běličko, naprosto souhlasím.
kvě 03, 2010 @ 22:33:08
Krom toho nechápu, proč se tady v takový míře řeší nějaký setkání mulatů, vždyť je to jedno, kdo se kde schází, ne? Pokud vím, tak v ČR pořád platí svoboda shromažďování, takže jestli se příště sejdou modroocí je to šuma fuk. Osobně jsem pro setkání blondýn s velkými ňadry, mohla bych nějakou sbalit. Nejlépe v Českých Budějovicích na náměstí třeba….
kvě 03, 2010 @ 22:55:20
Jinak to nevidim. Nechapu, proc nekteri maji potrebu shromazdovat se na zaklade toho, ze jsou mulati. Takovi lide stejne ani nevypadaji podobne, nekteri misenci jsou temer bili, nekteri cerni, i mezi se da skatulkovat dale, coz takto sraz mulatu, kteri jsou svetli, tmavsi, jako cerni albini apod.? co ma spolecneho dite Cesky s Nigerijcem ci dite cerne Americanky a Cecha? Deti si stejne vybiraji kamarady podle sympatii a ne podle barev, takove sdruzovani mi pripada spis pro par mamnek nanynek, ktere budou porovnavat, ktery cernoch je cernejsi a ktery ma vetsi..ehm, ehm…Pokud deti spravne vychovate, tak nebudou mit problem se svou identitou, at jsou jenom Cesi, nebo miseni s Vietnamci, Indy, Africany ci Americany…a samozrejme pomaha, jsou li rodice spolu misto rozvedenych a dite Nelibi se mi skatulkovani podle barev, ja lidi delim jasne a strucne na protivne a sympaticke, chytre a blbe atd. Barva v tom nehraje roli. A takove shromazdovani , zvlast v Cesku, je vazne maximalne pro srandu hlodavcum…
kvě 03, 2010 @ 23:11:57
sraz mulatu rozganizovala mulatka, sesli se tam mulati nejruznejsich vekovych kategorii a i tak to nebylo vyhradne pro mulaty, byli jsme na hristi kde si mulati decka hrala s bilejma, dokonce mam dojem, ze tam nekdo zval rodice, co mulaty nemaj. Navic, spousta lidi se tam zna vzajemne, byl to i zpusob, jak poznat nekoho noveho. Nevim co by se kde melo hlasit na urade, nebylo to nic oficialniho, prirovnala bych to napriklad tridnimu srazu. Hlasil jsme nekde nekdo tridni sraz? Uplne stejne se schazi lidi s dlouhejma vlasama, fanousci filmu, dvojcata a tak dale. Komu se to nelibilo, nemusel tam chodit. Sraz byl prijemnej, prisly jak bile maminky tak i cerni tatinkove, dokonce i nejake africanky tam byly. A co se tam asi tak resi, asi to same, co vetsinou tady, ne? Nerikejte, ze obcas nemate situace, ktere se u bilych deti tezko deji. Popovidali jsme si o vlasech, co pouzivat za kosmetiku, o tom kdo navstivil zemi sveho partnera a o spoustu jinych vecech. Bylo to fajn, vsem se to libilo a o to tam slo, sejit se, pohrat si a pokecat s nekym, se kterym mam neco spolecneho.
kvě 03, 2010 @ 23:18:23
Souhlasim. Zajimalo by me, kdo to zorganizoval, jestli to byl nekdo, kdo ma osobni zkusenost, nebo jak to vlastne vzniklo…protoze nam, co mulati nejsme a oba s drahym jsme siroko daleko bili (i kdyz, pravda, drahy je ze ctvrtiny Alziran), prijde, ze treba ti lide muzou mit spolecne to, ze narazi na stejne predsudky a ze muze byt dobre moct neco sdilet. Treba srazy homosexualu jsou podobne: nekdo ma rad to, nekdo to…taky sraz ukazuje, jak silna mensina ve skutecnosti je. Ale je fakt, ze to taky muze vyznit divne…
kvě 04, 2010 @ 01:17:45
nevim o jakych rasistkach mluvis, nevim jake maminky bys nechala rozehnat, sraz rozganizovala mulatka. A uz vidim, jak bys podalava nejake trestni oznameni, neco jako \"nekolik lidi vzalo decka a sli si hrat na hriste\"? Akorat by se ti kazdy vysmal. Navic nevim proc by nekolik lidi, co se vzajemne znaji meli zadat o svoleni aby si mohli jit pokecat na hriste. A nez zacnes zase neco pomlouvat, tak si nejdriv over informace, protoze na sraz byli vitany i lidi, co vubec mulati nebyli!
kvě 04, 2010 @ 01:49:36
a ty ses na místě srazu v hodině srazu ocitla náhodou?? (A propos – když už se odvoláváš na platnou legislativu, bylo by vhodné, aby ses s relevantními paragrafy nejdříve seznámila. Třeba bys zjistila, že SRAZ mulatů zákonné znaky SHROMÁŽDĚNÍ nenaplnil.)
kvě 04, 2010 @ 02:05:35
Když vám to vadí, tak proč to řešíte? Podle mě se stydíte za to, že vaši manželé jsou z Afriky a vaše děti mulati, že? Nigérie, u tebe na zemčeném blogu se zřejmě objeví podobný příspěvek, v tvém podání samozřejmě hustější…tak asi jako, že bylo setkání tlustých češek, provdaných za afričany (o tom, že je manželé podvádějí a zneužívají pro pobyt nebo pro peníze už jsi se zmínila…) a jejich oranžových dětí. Navíc, že nemáš za potřebí se seznamovat s holkama, vdanýma za afričany to už taky víme. Anebo vám možná vadí, že vás nikdo nepozval, ikdyž kdo asi? 🙂 Nigérie měla zákaz i na yam party 🙂 No nic, ztráta času, stejně můj příspěvěk bude zřejmě vymazaný 🙂
kvě 04, 2010 @ 07:12:23
K ty svobode…Kdyz se nekde sejde banda v zavreny hospode,kde poslouchaji White Pover,taky se to lidem nelibi..Proc? 🙂 Kdyz se sesli v 2005 roce motorkari z Hells Angels,lital mi vrtulnik nad hlavou a pred barakem mi stal obrnenej transporter :)).Proc? Ty kluci nic neudelali,potkali se na Dzbane,tancovali jim holky u tyce.Joo Aha! Do Hells Angels nemuzou cernosi :)). Proc byl ten sraz tajny? Nejmenovana slecna na FB uvedla,ze :\"Sraz byl tajny,kvůli náckům a tak…\". Ja jsem zapochybovala,ze by nackove sli mlatit maminy s detma,ale Manzelka mi otevrela oci,ze se tak skutecne deje,takze beru zpet s omluvou.Ovsem kdyby sraz tajny nebyl,nebyli by ve vetsim bezpeci pod ochranou PČR? 🙂 Ja chapou,ze tady prestrelim a mam jiny nazor,ale dovede si predstavit to haloooo,kdyby byl jen sraz bilejch? Setkani matek s detmi,pouze pro ciste bile deti? :))) V tomhle ja chapu odlisnost a separaci.Kdo me zna,vi,ze jsem tolerantni a uznavam heslo,at si kazdy zije podle sveho.Ale kdyz ty svoje deti izolujete,pak nebrecte,ze jsou vyrazeny ze spolecnosti.Aspon TAKHLE ja pochopila manzelcin clanek.
kvě 04, 2010 @ 07:14:05
sakrys Manzelcin clanek…Manzelka s malym \"m\" vypada jak moje manzelka :oD.
kvě 04, 2010 @ 07:27:50
upsalabim, tady to žije:-) Sraz mulatů chápu, kdybych měla černé dítě, také bych měla radost, kdybych znala někoho, kdo ho má taky. Asi bych chtěla mít kamarádku, kerá je na tom podobně, ne-li stejně no a sraz je právě dobrou příležitostí, jak se setkat. Samozřejmě, pokud mi někdo nesedne lidsky, tak už se s ním nesejdu…ale je to minimálně dobrá šance, jak najít kamarádku. Ale já už jsem zkrátka taková- když jsem žila v Německu, mla jsem vždycky hroznou radost, když jsem potkala někoho, kdo mluvil česky, protože mi přišel něčím blízký a milý… a přitom, co mám třeba společného já a nějaký Brňák, že?:-)V Austrálii pak stačilo, že je Evropan… Takže pokud má někdo potřebu se družit na základě NĚČEHO, co má pocit, že ho vyděluje z většiny, proč ne. Pokud někdo má pocit, že ho TO NĚCO z většiny nevyděluje a tudíž neví, proč by se měl jen kvůli TOMU s někým scházet, proč ne. A pokud je někdo solitér, že má na základě TOHO pocit odlišnosti a výjimečnosti a je za to rád, budiž mu rovněž přáno. …jen mě opravdu pobavila představa, jak se dospělé cizí ženy schází, aby si povyprávěly o tom, kdo z jejích černých protějšků má největší péro. Kdyby se někdy organizovalo něco takového, mohl by mi PROSÍM dát někdo dopředu vědět?:-)
kvě 04, 2010 @ 08:33:59
Nejde mi do hlavy, jak bych svou případnou přítomností na srazu dokazovala snahu o izolaci svého potomka, fakt ne.. ad velká péra) už jsem taky slyšela, že se o tom černošky baví, ale osobně to beru jako když se třeba bílé ženy na rodinné návštěvě dokážou bavit (či hádat – dosaď si sám) hodinu o kostku cukru (skutečně!), alias slepičí projevy napříč planetou. A propos, velká péra nejsou výsadou černochů, že? Bílí pozadu nejsou. Závěr, že sraz je jen pro takové ženy nebo že se tam baví jen o tom, je ubohý..
kvě 04, 2010 @ 08:55:26
Muj syn s cesko-nigerijskym puvodem ma kamarady kteri maji puvod cesko-albansky, slovensko-nigerijsky, cesko-venezuelsky, britsko-afroamericky a jeste desitky jinych kombinaci. Nedela mezi nimi zadne rozdily. Ani ja mezi jejich rodici. Zijeme v UK a mezi mymi prateli jsou lide vsech narodonsti. A tak nejak si mam s kazdym co rict. Nevidim ovsem nic spatneho na tom se sdruzovat s Ceskami (ktere o sdruzovani stoji), stejne tak v Cechach bych stala o sdruzovani s lidmi kteri jsou \'riznuti Afrikou\' – opet, pokud by o sdruzovani stali. Protoze kamarady muzem potkat i na nejmene ocekavanych mistech. Sraz podobneho typu si zrejme neklade zadne velke ambice krome \'get together\' a to se ceni, stejne jako zalozeni skupiny na Facebooku jako takove. Jsem take clenem ackoliv v CR neziju, prave pro mozne navazani kontaktu. Od cloveka ktery internetem zije (NIgerie + Manzelka) me odsuzovani vyse popsanych aktivit prijde trochu pokrytecke. Manzelka pracne \'vyhledavala informace na internetu\' ackoliv sama ma mezi kontakty na FB cleny zminene skupiny http://www.facebook.com…717573448 a tudiz pristup ke vsem jejim clanku, komentarum, fotkam…) Trochu mi to zavani kyselymi hrozny…bylo hezke pocasi, podle fotek se sraz povedl, usmevave tvare, hrajici si deti. Nikdo s nicim nema zadne issue (krome Nigerie). How sad.
kvě 04, 2010 @ 09:01:52
Nyaare, prosím? Já jsem na tom setkání byla? Nedivím se, dávno oplývám schopností být na dvou místech zároveň. A že setkání nesplnilo podmínky pro shromáždění? Já si myslím, že ano, a hlavně splnilo hlavní podmínku pro rozpuštění shromáždění a tou je rasový podtext, ostatně je to jasné už podle názvu akce. Báro, ty jsi vážně vtipná jasnovidka a je mi líto, že tě tak trápí uzamčení mého blogu, ale ti, co tam mohou, potvrdí, že tam srazu věnuji pouze jeden nesouhlasný odstavec a jeden koment objasňující, že žena smířená s identitou svého muže a dětí rozhodně nemá zapotřebí se scházet s lidmi na nějaké race party, neb barvu jejich kůže prvořadě nevnímá. Mmch, má společenská neoblíbenost se ukázala v den konání srazu, kdy u nás doma probíhala birth party, návštěvnost byla hojná. A ty by sis měla skočit pro vhodnou medikaci, páč na to, že nevíš, kdo jsem, si s rozesíláním anonymů docela troufáš, o zákazech vstupu na festival yamu nemluvě. Lmao
kvě 04, 2010 @ 10:18:06
Jak si dovoluješ používat cizí nick??? Spoon několikrát psala, že Manželčin blog nečte, takže je jasný, že spoon nejsi!
kvě 04, 2010 @ 10:19:27
\"Hlasil jsme nekde nekdo tridni sraz?\" My ne,ale policajti na nas vlitli,kdyz jsme v cervnu v Jugoslavsky hulakali kolem paty rano na lidi,co sli do prace,at jsou vesely,ze je dneska Silvestr :))).No a od ty doby me a moje kamarady nikdo na tridni srazy nezve :))).
kvě 04, 2010 @ 10:21:54
ty se divis ze to bylo \"tajny\"? Jo, bylo, aby se tam nemontoval nekdo s podobnymi nazory jako je Nigerie. Aby tam nikdo nepsal pindy o tom, jak se tahame s negrama a tak dale. Co je na tom nepochopitelneho? Ja jsem za uzamceni rada, panuje tam pratelska nalada a kdo by si ji kazil necim takovym. Pardon, ale pocit, ze sraz mel nejaky rasovy podtext mas jen ty s Nigerii. Nikomu jinemu to tak neprislo a taky nebyl duvod, protoze na sraz mohl kdokoliv kdo nemel s mulaty nic spolecneho. Jen hlavni myslenka byla, ze se sejdou lidi, ktere poji to, ze jsou mulati, aby se podelili o svoje zkusenosti atd. nevim co je na tom spatneho. Ale jedinej kdo tam opravdu nemel pristup byli lidi, co by meli v umyslu tam kazit naladu.