Je to pár týdnů, když jsem někde na internetu (nevím už, kde) zaznamenala zprávu, že se chystá „sraz mulatů.“
Zakroutila jsem nad tím hlavou a pak na celou věc pokojně zapomněla, až do včerejška, kdy jsem na blog Nigerie kopírovala její slova o tom, že „sraz mulatů, to je jak sraz majitelů pekinézů či veteránů“. A opravdu: když jsem se pokoušela najít k oné akci nějaké další informace, nabízel mi vyhledávač sraz motorkářů. Nalezla jsem informace o setkání zdravotně postižených a setkání seniorů, setkání paraplegiků, setkání zemědělců a setkání chovatelů okrasného ptactva, ale o setkání mulatů jen jednu drobnou zprávičku. Zato s fotografiemi.
„Šel bys s dětmi na sraz mulatů?“ testovala jsem Chotě.
„Jasně,“ pravil, „to je dobře, že taková věc je!“
„A proč?“ podivila jsem se. „Co kdyby někdo udělal setkání bílejch dětí…?“
„Protože jde o minoritu,“ objasnil mi, „a některé věci by od majority vypadaly divně, ale u minorit to jde.“
„Minoritu? Jakou minoritu? Že jsou hnědý? No a? Copak minorita blondýnek pořádá srazy, a minorita brunetů, minorita kudrnatejch, minorita zelenookejch, minorita brejlatejch…? Co mají mulati společnýho, prosím tě, kromě vzhledu nanejvejš?“
„Přece původ…“ namítl Choť.
„Chm! Zdá se ti, že naše děti mají společnej původ s dětma, řekněme, nějakého kanibala z Libérie? To mají teda společnej původ se všema dětma na světě, když to chceš brát takhle. Co máš, prosímtě, ty společného s Etiopanama? Se Somálcema? S Angolanama a se Xhosama z Jižní Afriky?“
„Nic,“ připustil.
„Takže ty s nima nemáš nic společnýho, já s nima nemám nic společnýho, a co maj naše děti společnýho s jejich dětma? Mluvěj česky, choděj do školky a na základku a na gymnázium a na očkování k doktorovi, kupujou si boty a kšiltovky a pijou kolu. Úplně jako všechny ostatní děti. Kde je ten rozdíl mezi dítětem, co je růžový a tím, co je hnědý? Jo, kdyby to byl sraz dětí Senegalců – no prosím, popovídáme si o tom, kdo z dětí byl doma, co tam bude dělat, kde se v Praze nejlíp obřezává, jak uvařit kuskus, které dítě mělo křtiny a které rozumí wolofsky, jak vyřídit senegalský rodný list… Nebo třeba sraz dětí Fulbů. Tam by si, co já vím, mohli povídat, komu už doma založili kravské stádo a našli snoubenku. Ale sraz míšenců? To zní jako sraz nějakejch nemocnejch…“
A jen jsem to dořekla, vyplivl na mě Google další heslo: setkání dětí ze zkumavky.
kvě 04, 2010 @ 10:24:57
tomu se budu rechtat snad do vecera 😀
kvě 04, 2010 @ 10:44:29
Ty si skutečně myslíš, že účel shromáždění směřoval k výzvě \"popírat nebo omezovat osobní, politická nebo jiná práva občanů pro jejich národnost, pohlaví, rasu, původ, politické nebo jiné smýšlení, náboženské vyznání a sociální postavení nebo k rozněcování nenávisti a nesnášenlivosti z těchto důvodů\"? Ačkoliv jsi na tom setkání ani nebyla? Chápu, že se nechceš někým setkávat na základě barvy, ale proč Ti tak vadí, že někdo jiný ano? Budeš stejně brojit proti Klubu vysokých nebo setkání lidí s velkým nosem? Nebo Mensa, to je taky výběrový klub par excellence. Když se sejde parta lidí se shodným genetickým znakem, čí práva to popře? Vývoj po podání trestního oznámení by mě fakt zajímal 🙂
kvě 04, 2010 @ 10:48:26
Puvodne jsem nechtela komentovat, ale preci jen me to neda. Skupinu jsem videla u Efci na facebooku, ac ji jako pritele nemam, ale maji ji moje kamaradky a fotky se objevili u me na profilu. Prvne me to prislo divne proc zrovna sraz mulatu, pak jsem se nad tim zamyslela a rekla si, ze a proc ne? Nazev mozna vyzniva divne, mozna to ani nebylo ucelem, mozna jen nevedely maminky jak pojmenovat svuj sraz, neco co je poji dohromady tak proste sraz mulatu. Osobne na tom nevidim nic spatneho. Jsou to zeny, ktere se vdaly za muze s cizich zemich, africany. Nesouhlasim s tebou Nigerie, ze mulatka jsou stejna jako deti bile. Tak jako se povahove lisi Sved od Cecha nebo Spanela, tak jako ja se povahove lisim od pribuznych v Libanonu tak se take lisim od svych kamaradu v Nigerii. Deti jsou daleko zivejsi, ale to ty mozna posoudit nedokazes, protoze mas doma ty 3 mulatka a ne bile dite takze vlastne ty sama nemas s cim srovnavat. Zila jsem rok v Nigerii po mem tehotenstvi se tam zpet za manzelem vracim takze VIM, ze v Nigerii se organizuje sraz mulatek TAKE a dokonce srazy pristehovalcu totiz bilych lidi. A predstavte si ze clenkami jsou uz po vetsinou babicky z celeho sveta, se svymi detmi, ktere maji se svym nigerijskym manzelem, a predstavte si ze to zadnemu cernochovi neprijde rasisticke, nebo urazlive.Sama moje karamadka tam se takovych srazu ucastni a je jimy nadsena. Tim jsem chtela rict Cheo, ze v Cesku by mozna sraz bilych deti vypadal divne, ale v Africe je to normalni a nikdo se nad tim nepozastavuje. V Cesku jsou mulatka mensinou, jsou JINA, to jim nikdo nevezme a me spise napadlo, ze maminky je muzou vychovavat ke kulture ceske, ale ukazat jim puvod, ze treba divej tihle lide jsou taky z Afriky, jim pomuze najit sami sebe. Spousta lidi se totiz v te vychove dokaze ztratit, muzou slyset od deti ve skolce Je ty jsi cerny ty nejsi Cech. Nigerie ty jsi jednou sama psala u tebe na blogu, ze tve deti vychovas ZASADNE po Africky, nebylo tohle rasisticke?? V Cesku po Africky???? A ted napadas maminky hrajici se na pisku s tim ze jejich deti budou zapalovat popelnice?? Proboha!!! Ja kdyz se podivam na komentare a fotky maminek hrajicich se na pisku vyvolavaji ve me usmev, ale kdyz ctu tve prizpevky a neni to po prve jde z nich hnus, arogance empatie!! Ktera matka vychova lepe sve dite, ta co si s nim hraje na pisku nebo ta co sedi cely den na internetu a cte cizi blogy, hleda fotky na facebooku cizich maminek a napadaje je u sebe na blogu?? Ci deti pak budou zapalovat popelnice na predmesti Prahy??? Co uz na tvuj uzavreny blog nikdo nechodi, ze tu zast musis chodit sirit k manzelce? Je me to opravdu lito, ze AZ TAKHLE muze dojit k nenavisti a zasti u maminek s malymi detmi..Proboha at si kazdy zije jak to vyhovuje jemu samotnemu, kazdy jsme jiny nazorove povahove kazdy mame pravo delat si veci, ktere se nam libi pokud to nejak neohrozuje ostatni, a placani babovek na pisku si myslim, ze nikoho neohrozovalo..Opravdu nestacim kroutit hlavou!!!
kvě 04, 2010 @ 11:04:37
Ja si to nemyslim :)),pac je to jasny. Nepsala si sama na FB :\"JE TO TAJNY KVULI NACKUM A TAK\"? :)) Protoze sis me statecne vyhodila z pratel,zrejme za rozdilny nazor-to je v poradku,hledat Tva slova nebudu :).Kdyz je neco tajny kvuli nackum,nemas i Ty ten pocit,ze kvuli \"odlisnosti\" to MA RASOVY PODTEXT? Me je uplne jedno,jestli je nekdo cernej,bilej,nebo fialovej.Ja se zamyslim nad tim,ze kdyz by byl mejdan \"only for white\",tak se nekteri budou moc zlobit,protoze TO je prece diskriminace a fuj rasismus.Takze takhle jsem to myslela :)). btw-Manzel delal roky v japonsky firme a ta zase nezvala Cechy,pac Asiati a Japonci jsou VIC,nez Cesi :)).Taky se mi nelibilo,ze Cesi ridi firmu a na vybrany akce jezdi jen Japonci.Co s tim udelam? Nic! Ale nazor mit muzu :)).
kvě 04, 2010 @ 11:12:48
[21] Běličko, v dospívání nezapadne rovněž spousta Čechů. Jsou-li v kursu holčičky Barbie, je potom duševně poškozená každá ošklivější baculka? Nehledě na to, že mulati(-ky) a černoši (-ky) si v Česku na nezájem uchazeček(-ů) o přízeň opravdu stěžovat nemůžou, a pokud vím, ani ty Vietnamky ne – to spíš vietnamské rodiny jsou proti. Vědomí \"jinosti\" u svých dětí podporují, ne potlačují (viz odkazy níže). Ale stačí se podívat na seznamky, kolik kluků touží po Vietnamce, na ulici, kolik českých dívek si Vietnamce vede, nebo na vietnamsko-české blogy, články a komentáře u nich (namátkou: http://www.lidovky.cz…n_domov_glu , http://www.super.cz…-v-cesku.html , http://www.zpovednice.cz…erbyide, http://luuly.blogy.novinky.cz…oce …) [27] Šátek na hlavě, ten měla i svatá Ludmila … Jinak, připouštím, já taky leccos nechápu a mezi svými nejbližšími bych určitě nechtěla člověka, který je ochoten životního partnera vyměnit, pokud by chtěl více nebo méně sexu než on sám, který na pár let separuje dítě do dětského pokoje, aby zachoval čistotu nábytku v obýváku, nebo který se zbaví přítele, pokud se tento nechová přesně podle jeho představ… ale jako čtenářka na blogu jsi mi vítanou inspirací! 🙂 [31] To, že si někdo najde partnera z jakékoli cizí země, neznamená, že už není Čech (Češka). Nigeria, pokud vím, má stále české občanství a ČR je její vlastí a rovněž i vlastí jejích dětí. Vlastenectví nerovná se opičí láska, a to, že někdo kritizuje jev, který se mu nelíbí, těžko interpretovat jako \"pohrdání Čechy.\" Mně se tu taky nelíbí spousta věcí, a spousa věcí by se mi jistě nelíbila ve všech státech na světě. Nikde není psáno, že se ti musí někde líbit všechno, abys tam mohl(a) žít. 😉
kvě 04, 2010 @ 11:15:48
Monco,ja bych byla rada,aby bylo jasno,ze ja proti setkavani kohokoliv s kymkoliv vubec nic nemam :)).Ale jsou tady dve strany,ktery vnimam ja.Na jedny strane mensina,co hulaka o diskriminaci-ale prava chce mit stejny,jako ta \"bila vetsina\".Dokazete si predstavit to strasny Haloo v novinach,rasova obvineni a podobne,kdyby mely sraz matky s detmi jen ciste bile krve? Co treba kocour Mikeš a pan Sverák s \"bílá ,bílá ,bílá-komu by se nelíbila?\" Tohle jsem tim chtela rict,nic vic :).
kvě 04, 2010 @ 11:20:34
Ano, psala jsem to. Kvuli nackum, aby tam nikdo nepsal keci o tom, ze sukame s negrama, kdyz to chces takhle. A nejm kvuli tomu, viz. Nigerie. Koho to ma bavit takovy komentare mazat a rozcilovat se nad nima? Skoro nikdo s tim srazem problem nemel, ale narazky na puvod manzelu nebo na barvu pleti nasich deti slysime v realu temer denne, tak se tomu muzem vyhnout aspon tam. Ale jinak, na sraz mel moznost prijit kazdy kdo je mulat, ma deti mulaty nebo se mu mulati treba jenom libej. Sli tam i lidi, co meli bile deti. Nevim co to ma za rasovej podtext, kdyz to NEBYLO pouze pro mulaty. btw.- z kontaktu jsem te vymazala ne pro rozdilnej nazor, ktery jsme meli nekolikrat, ale protoze FB je moje soukroma zona, profil mam uzamcenej z duvodu, ze spoustu veci nemam zapotrebi sdilet s jinymi a tak se mi nelibi kdyz nekdo kopiruje moje komentare a dava je sem. Nic jineho v tom neni, proto jsem te smazala z FB, ale treba z icq ne.
kvě 04, 2010 @ 11:23:36
[22] Také si myslím, že tohle je zkrátka chyba. Co třeba sraz oněch v nadpisu zmíněných árijských čistočistě bílých dětí? Byl by na hřišti, šly by se potkat maminky dětí, které nejsou ani cikánci, ani Vietnamčátka, ani mulátci – no kdyby nějaký přišel, nevyhnaly by ho, samozřejmě, ale byl by to SRAZ BÍLÝCH DĚTÍ, které přece mají spolu tolik společného. Bez rasistických hesel, bez provolávání White Pover (i když nacionalističtí tatínkové a maminky z Českých žen – či jak se tomu nadává – vítáni)… To by přece NEBYLO normální, a nepochybuju, že by se o tom psalo jako o odpudivě rasistické záležitosti. U mulátků je to normální… To jsou běloši krvelačné zrůdy a mulati pejsci, nebo co? Vždyť je to vidět i na reakcích: mulati mají jinou povahu… jen ať se spolu setkávají, vždyť jsou frustrovaní… To je vážně, jako kdyby být mulat bylo tělesné postižení. O zrzavých, brýlatých ani dvojčatech by nikdo takové pitomosti nepsal. [42] Ano, článek jsi pochopila dočista tak, jak byl myšlen.
kvě 04, 2010 @ 11:28:53
[23] hk, nemyslím, že \"mulati mají trochu jinou povahu\". Slyšela jsem to poprvé od Nigerijce, který žil v Německu, a od té doby jsem viděla dost mulatů, kteří měli povahu každý úplně jinou (stejně jako všechny ostatní děti), žádnou \"univerzální mulatí\". Možná to má kořeny v onom předsudku z 19. století, který tvrdil, že míšenci si berou z každé poloviny to horší, nebo je to podobné, jako tvrzení, že černoši mají povahu takovou a takovou a běloši takovou a takovou… a přece je to hloupost. Máme temperament, zděděný po rodičích, který může být různý bez ohledu na to, jakou barvu ti rodiče mají, a chováme se podle toho, jaké hodnoty vyznávalo prostředí, ve kterém jsme vyrůstali.
kvě 04, 2010 @ 11:28:53
Manzelko takze clanek byl o tom ze ucastnenim se srazu sve deti izoluju? Dik za objasneni protoze mi pointa dosud unikala.
kvě 04, 2010 @ 11:32:24
Manželko,pokud potkám smíšený pár…ona běloška a on Afričan či Arab,tak většinou jde o ženu \"prostorově nápadnou\",která partnera mezi \"svými\" nenašla.Ono je pravda,že tito cizinci dokáží tzv. mazat med kolem huby a ženy,které byly odstrkované jsou z nich celé roztřesené,že se konečně našel někdo,kdo jejich prostorovou krásu obdivuje.Takže si je vezmou domů,páni manželé dostanou povolení žít v civilizaci a pak nahánějí právě ty Barbie po diskotékách,zatímco jejich manželky jsou pěkně doma s dětma.Netvrdím,že je to 100%,ale ve velké většině tomu tak je.Pro ilustraci stačí se mrknout na různé seznamovací servery,kde pokud se objeví Evropanka,tak během chvilky jí začne psát dav různých \"barevných\" s tím,že je krásná/klidně může být stará a škaredá/,za pár hodin už je to o nabídce ke sňatku a společného života….samozřejmě u ní doma v civilizaci.
kvě 04, 2010 @ 11:38:21
[32] Leno: \"Sdružení přátel mulatů\"? 🙂 [37] Efčo, jsem ráda, že se vám tam líbilo, děti si pohráli, starší popovídali atd., ale souhlasit s tím záměrem (\"setkání jedinců určité barvy kůže\") snad nemusím… A \"rasový podtext\" u srazu mulatů se přece jenom popírat nedá (a to ani když tam byl \"nemulatům vstup povolen\")… to je něco jako Romská Miss, Romský ples… Taky se mi to nelíbí. Viz předchozí příspěvky o \"srazu bílých dětí\", kam by taky mohl každý, \"kdo je čistokrevný běloch, ma deti bělochy nebo bělochům jenom fandí…\"
kvě 04, 2010 @ 11:41:04
[61] Běličko, o tom jsem nepsala… Ovšem ono je pravda, že zdaleka ne všechny dámy ve smíšených párech jsou prostorově rozměrné, a že, na druhou stranu, Afričanům a Arabům opravdu nedá žádnou práci \"nahánět po diskotékách Barbíny\", protože naopak většinou Barbíny pořádají hony na ně… Vidím to i v praxi, slečny se na Chotě lepí i na ulici.
kvě 04, 2010 @ 11:47:23
to souhlasis nemusis, ale nechapu, ze se to vubec nekoho dotyka, me by byl osobne sumak sraz modrookych blondaku, pokud by nebyl zamer rozsirovat nenavist. Nazev \"Sdruzeni pratel mulatu\" muzes navrhnout treba autorce skupiny. Kazdej se rad sejde s nekym, s kym ma neco spolecneho. Komu se to nelibi, tak at do skupiny nechodi a na srazy taky ne, nebude se to snad rusit kvuli tomu, ze nekdo ma pocit, ze se ho to dotyka, me by se taky mohlo dotykat, ze se sejdou dvojcata, protoze ja sama dvojce nemam a mam pocit, ze jsem diskriminovana. Ale kdyby tomu tak bylo, byl by to vlastne muj problem. Nemuze se vsechno libit vsem, kdyz nesouhlasis, tak tam nechod no 🙂
kvě 04, 2010 @ 11:47:23
Ok,je kazdeho volba :).Ja tvuj komentar nekopirovala. Zminila jsem se o nem,az po tom,co si napsala,ze ja a Nig.mame \"pocit\". Ted to pises sama :)… Jen neni dobre menit nazory na zaklade smeru vetru.Bud to ma rasovy podtext a ja to chapu spatne,nebo nema a pletu se. Nemyslis,ze kdyby sraz tajny nebyl,byl radne nahlasen na magistratu,dostane se vam ochrany od PČR a -uz je to dlouho ,co jsem nahlasovala akce na Magistratu,ale tenkrat nam davali k dispozici i sanitku :). A jak jsem psala vyse,nad gangem Hells Angels bdel i vrtulnik a OT.:) Moje zamysleni je o tom,ze se separujete a pak se divite,ze vas okoli nebere. Kdyz to prirovnam k cikanum-to bez urazky,proste jsou \"jiny\",ti se taky separuji.Kdo z \"bilejch\" pujde na cikansky bal? Ja teda NE,pac se bojim,ze dostanu do drzky.Maji svuj Festival,sve kulturni akce.Kolik je tam bilych? 🙂 A pak jsou utlacovany,chudaci diskriminovany… (Nikomu nepreju bydlet v Severnich Cechach uprostred ghetta,jak se mi na pul roku postestilo :)).) Ja si akci podobneho razu predstavuju asi tak:\"nahlasena akce na magistratu,pozvanky jakoukoliv formou,stranky na FB,vitany i matky s detmi za ucelem seznameni se s jinou kulturou\".Ver mi,ze spousta lidi by prisla a byli by radi,ze jejich dite ma \"jinyho\" kamose.Timhle se dosahuje tolerance,otevrenosti a poznani jinych kultur.
kvě 04, 2010 @ 11:49:35
Manželko,pokud skutečně někdo nahání barevné cizince,pak bych chtěla docela vědět,co je toho důvodem.Asi jsem tedy ta světlá vyjímka:-)která i kdyby byl ten chlap jediný na světě,tak o něj zájem neprojeví.Pořád si totiž myslím,že je na světě dost blonďatých chlapů,tak k čemu křížit rasu 🙂
kvě 04, 2010 @ 11:55:41
[38] srovnání se srazem homosexuálů je zajímavé, myslím, že má něco do sebe. [41] ??? a) nejsem Nigeriino alter-ego, jsem samostatná bytost se samostatným názorem a, jak jste si asi všimla, i se samostatným blogem, kam si mohu psát, co uznám za vhodné. Stejně jako existuje právo shromažďovací, existuje i svoboda slova. b) Děkuji za pregnantní zhodnocení mého psychického stavu – moje děti nejsou \"mulati\", moje děti jsou hlavně Miminko, Knoflíček a Kakao, pak jsou to NAŠE (moje a Choťovy, ne jen moje!!) děti, pak jsou to vnuci našich rodičů, také jsou Ballantové, Senegalci a Češi, muslimové, dvě z nich jsou děti z mateřské školy… a pak teprv, někde na konci, jsou taky mulati. V opačném řazení ne. c) Ne, na sraź mě nikdo jmenovitě nepozval. Jednak bych asi nejela 250 kilometrů s dětmi na hřiště, a jednak nejsem členem klubu mulatů (či co to je), kam mě jedna laskavá čtenářka sice pozvala, ale já členství nepovažovala za nutné. [44] Sandro, pornografický sraz? Ten přece můžeme zorganizovat… 😉
kvě 04, 2010 @ 11:59:54
zakladatelce skupiny a organizatorce snad ani neni patnact. Prvni sraz byl zkusebni. Uz vidim, jak bude z toho delat oficialni akci, hlasit neco na magistratu atd. Delas z toho zbytecne halo, nebylo tim myslene nic spatneho. Vzdycky to bude otevrene komukoliv, jen je to treba nejak korigovat, prootze celkem chapu, ze ve svem veku tam nechce resit kydy nacku a lidi, kterym se takove skupiny nezamlouvaji. Mam dojem, ze si toho v zivote asi taky obcas vyslechla, me by to taky nebavilo resit na mych strankach. A k tomu vyclenovani, to ze se dvakrat trikrat do roka sejdeme, protoze si mame co rict, neznamena, ze se vyclenujeme. Ale ja jsem za to rada, protoze s maminama u nas na sidlisti si asi tezko pokecam o tom, jak na mulati vlasy, nebo o nasich multikulti vztazich. Ale rozhodne to neberu tak, ze se nejak vyclenujeme. Beztak jsme se slezli vetsinou ti, co se zname v realu nebo z netu. A je jedno, jestli to bude na srazu mulatu, nebo treba na plese afrika.
kvě 04, 2010 @ 12:07:08
K tomu pornografickymu srazu bych se teda taky rada prihlasila :)). K teto debate si myslim,ze je dobre,kdyz lidi maji rozdilne nazory.Hodne se pri vymene nauci.Pro me rozdilny nazor neni o tom,ze :\"si myslis tohle,ses blbej\" ale o tom,ze se muzu hodne dozvedet :). Takze vsem zucastnenym diky :)).
kvě 04, 2010 @ 12:10:22
na sraz nepotrebujes byt clenkou skupiny, osobne jsem nemela potrebu te zvat, protoze jsem za a) vedela, ze bydlite daleko a za b) jsem videla, ze jsi odmitla pozvanku do skupiny, tak na co ti cpat jeste sraz, ze jo? 🙂
kvě 04, 2010 @ 12:11:59
[46] Paní nebo slečně která se vydává za Spoon: to, že má někdo účet na FB, neznamená, že tam denně nebo třeba i týdně nahlíží, a ještě k tomu má čas projíždět profily přátel. Navíc, pokud jsou přátelé členy nějaké skupiny, neznamená to, že do profilu oné skupiny vidíte (nebo jsem na to nepřišla, já se s FB zas tak moc nekamarádím). Takže ano, pracně jsem hledala na internetu. [53] Moniko, nemyslím, že se (libovolný) Čech od (libovolného) Švéda liší \"povahově\" – každý z nich může být melancholik nebo sangvinik, ale liší se projevy, které mu byly vtištěny výchovou, kulturou apod. Vitenamka vyrostlá ve Vietnamu je jiná, než Vietnamka vyrostlá v Česku… Nevím, jestli jsi zaregistrovala vydání velmi zajímavé knihy Interkulturní psychologie? Nikdy bych netvrdila, že mulati jsou \"daleko živější\" – moje děti ve školce naopak patří k těm nejklidnějším, jak už jsem od učitelek několikrát slyšela… ovšem jiní mulati živější být mohou, protože jsou, každé jedno dítě, individualita… A pak je také otázka, do jaké míry má třeba vliv očekávání rodičů na chování dítěte (vývojoví psychologové tvrdí, že ohromný) – je možné, že rodiče, očekávající u dítěte \"živost\", ji mohou nevědomky provokovat, tak jako nevědomky \"provokují\" genderově vhodné chování… Docela mě překvapil i údaj o Nigérii – jestli se nepletu, v Senegalu se setkávají ne běloši a dokonce ani ne Francouzi, ale Francouzi z jednotlivých krajů… a sraz míšených dětí, to si opravdu neumím představit (včera tázaný Choť prý také ne 🙂 ).
kvě 04, 2010 @ 12:14:48
[70] Já vím a oceňuju (obojí, i milou pozvánku první, i taktní nepozvánku druhou)! Vždyť to tu o kousek níž (tedy teď už výš) vysvětluju…
kvě 04, 2010 @ 12:21:17
[66] Jo, Běličko, to já taky nevím, ale požádám ho, aby se nějaké zeptal… 😉 Pár příkladů jsem popsala tady: http://manzelka.bloguje.cz…hy.php
kvě 04, 2010 @ 12:23:48
Diskuse už je na můj vkus trochu nepřehledná, takže vás, milé dámy, zase ponechám samy sobě 🙂 – jen bych ještě poprosila o zamyšlení, proč by, když je tedy Švéd temperamentem (já říkám spíš \"projevy\") jiný než Ital a Nigerijec jiný než Etiopan, mělo bát dítě Etiopana a Švédky (mulat) \"povahově stejné\" jako dítě Itala a Nigerijky (také mulat)? 😉
kvě 04, 2010 @ 12:26:16
Jen jestli to není interpretováno jen muži a není to jejich utkvělá představa,že po nich ty krásně Česky šílí :-D.Neznám totiž žádnou,která by si někoho takového chtěla dobrovolně vzít do postele 😀 natož aby se po něm sápala někde ve společnosti. Ale už jsem to slyšela právě od mé bývalé kamarádky,že její Alžířan má pocit,jakoby ho všechny ženy u nás chtěly do postele….na to jsem jí řekla,ať mu klidně vyřídí,že já osobně bych ho nechtěla ani jako rohožku:-)no to ale ona nevyřídila a tak on stále trpí tou představou,že je neodolatelný:-D Evidentně není asi sám.
kvě 04, 2010 @ 12:27:53
Běličko, já to VIDĚLA na vlastní oči, několikrát… 😉
kvě 04, 2010 @ 12:29:18
Moniko, nemůžu uvěřit, že zrovna ty můžeš psát takový věci. Jaká povaha Čecha? Jaká povaha Švéda? Jaká povaha mulata? Copak se povaha člověka váže na národnost či na barvu kůže??? Švédové jsou melancholici, Češi jsou sangvinici, mulati cholerici a je jedno, jestli je ten mulat dítě Nigerijce a Češky nebo Švéda a (černé)Brazilky??? Moje děti mají stejného otce ale každé má jiný naturel. Pravda, bílé dítě nemám a podle tebe jsem nejspíš nikdy ani neviděla, nejspíš poprosím souseda, aby mi aspoň dvě udělal, teď je moderní mít k dětem víc otců, a já pak aspoň budu mít jak srovnávat. Naše děti vychováváme v zásadách kultury jejich otce, nevychováváme je k barvě pleti- mohla bych je klidně mlátit, ale nedonutí je to zesvětlat ani ztmavnout. A s tou povahou, nějak si nedokážu srovnat mírnou povahu svého muže s povahou sadistickýho vraha z New Orleansu (z druhé generace nigerijských imigrantů), ale třeba mi to objasníš, který povahový rys mají lidé společný a váže se k odstínu jejich kůže. Taky bych ráda věděla, proč mulati podle tebe dědí povahu po tmavých rodičích a ne po těch světlých.
kvě 04, 2010 @ 12:29:18
Jestli to není dané výchovou,kdy tito muži doma viděli jen zahalené a zašátkované ženy……….no tak potom ligicky musí mít dojem,že kráska,která na ně zírá s myšlenkou \"co je to zase za exota\" po nich jede…..NENÍ TOMU tak…jen se evidentně diví a k sexuální touze má její chování hooodně daleko:-)
kvě 04, 2010 @ 12:31:08
my jdem ven. Ja se tomu musim trochu smat. Segra zas chodi na srazy dlouhych vlasu, pac je ma skoro ke kotnikum a je to stejne jako by tam psal nekdo kdo je plesatej, ze se citi diskriminovany, ma pocit ze tam je nezvany, protoze jemu ty vlasy nenarostou :)) Jsem zvedava, kam se diskuze ubere az se vecer vratim 🙂
kvě 04, 2010 @ 12:34:23
[77] Věř mi, že Choť doma vídal ženy mnohem odhalenější, než vídá tady 😀 , stejně jako většina Afričanů… přečti si můj odkaz. Těžko lze \"špatně vyložit\" nenápadné hlazení, svůdné odhalování, na koncertě náhodné přitisknutí s pozdravem \"ahoj…\" nebo nepokryté balení v práci či \"romantické\" poznámky v e-mailech nebo SMSkách… Občas si říkám, že to, co některé dámy jsou schopné psát cizímu chlapovi, bych se styděla napsat i někomu, s kým už bych chodila… 😉 Jestli oni ti Vietnamci nakonec s tou českou nemravností a sexuální uvolněností nemají pravdu… 😉
kvě 04, 2010 @ 12:34:24
ja to taky videla a vidim, az mi obcas zustava rozum stat 🙂
kvě 04, 2010 @ 12:45:16
Jen jestli to náhodou moc nedramatizuješ zaslepená tím,že tvůj partner je mladší než ty a pro tebe ideál krásy.Jestli jakoby \"moc nesleduješ\" zda by se líbil i jiné.Ono totiž,když v tlačenici do někoho drcnu a u toho omluvně řeknu \"ahoj\" vůbec nemusí znamenat,že ho už v duchu držím za penis 😀 a pokud nějaké ženy tvému partnerovi píšou…..evidentně někde musí \"viset\" jeho tel.číslo a email….tím pádem bych řekla,že je někde kontaktuje na netu 🙂 aby se ti mohl pochlubit,jak je neodolatelný. A teď mi klíďo napiš,že jsem blbá husa:-)))
kvě 04, 2010 @ 12:45:16
no jo, takove baleni manzela kdyz vedle sebe sedime v tramvaji a drzime se za ruce, to bych si nedovolila ani kdyby tam byl sam. A hlaska \"Miluju te, mohli by jsme spolu nekam jit?… ty mas manzelku, to prece nevadi, ja mam taky kluka\", to me bude udivovat nadosmrti 🙂 Stejne tak jako kdyz si znama vyrazila s partnerem, odesla na zachod a hned jejiho odcapla slecna s tim ze \"Ja vim, ze tu mas tu svoji, ale ja chci s tebou sex!\", to je fakt na blinkani 🙂
kvě 04, 2010 @ 12:49:03
To se fakt děje???To jsou ty slečny mentálně retardované,sjeté nebo ožralé 😀 Nevěřím,že by se někdo takto vrhal na černocha či jiného nevím jak to napsat prostě barevného cizince 😀 Kriste Pane….hned bych dotyčné dala facku,ne za ta slova,ale za to,komu to říká!!!
kvě 04, 2010 @ 12:52:06
tak osobne, me treba belosi fyzicky nepritahuji, vzdycky co si pamatuji se mi libili ti tmavsi, stejne jako nekomu se zas libi blondaci. A rozhodne nejsem jedina. Tohle se deje a to dost casto, toto byl jen priklad.
kvě 04, 2010 @ 13:21:00
Četla některá z vás knihu \"Útěk z afrického pekla\"?To je zářný příklad,jak některé ženy,zblblé režimem dokážou být totálně blbé.
kvě 04, 2010 @ 13:22:42
Manzelko dekuji za typ na knizku, nezaregistrovala jsem ji a rada se po ni podivam. Samozdrejme, ze zalezi na typu ditete a jeho povahovych vlastnostech, presto si stojim za svym, ze deti ve Spanelsku jsou zivejsi nez deti v Cesku.. A vetsina mojich ceskych kamaradek je temperamentne jinych nez kamaradky nigerijske a muze to byt, jak ty pises i tou vychovou. Ale nejak si myslim, ze temperament mame spise vrozeny, nemyslim inteligenci..Treba nejnovejsim pruzkum, ze cim teplejsi klima, tim jsou lide vice temperamentejsi, o tom se dnes taky hodne mluvi..Samotni nigerijci o sobe rikaji, ze maji horkou krev, ze jsou jini nez evropane, takze oni ty rozdily taky vidi.. Myslim, ze je normalni, ze se treba nad tim srazem pozastavujes, kazdy ma pravo se zeptat Proc? Ale myslim si, ze diskuze by se dala vest slusneji, obohatit se nazory jinych, proc to tak udelali, co za tim stoji a ne vzajemne napadani a zesmesnovani- tim nemyslim tebe.. Me treba napadlo, ze maminky si chteji vymenit zkusenosti o vecech o kterych si s jinou maminkou popovidat nemuzou, a to je kosmetika pro deti a treba i zivot s cizincem. Myslim, ze spise ten nazev asi vyzniva divne, a jak uz jsem psala mozna si to ty matky ani neuvedomily, ze by nekoho mohlo napadnout hledat za tim rasovy podtext.. Jinak v Nigerii se schazi belosi a mulati, jen nazev srazu nedavaji Sraz belochu a mulatu ale treba sraz libanoncu, evropanu, pristehovalcu, v tom mas pravdu. Takze chapu kdyby skupina dala jiny nazev, tak to tak neirituje? Taky me napadlo, ze maminky chteli ukazat jakesi koreny odkud dite pochazi. To me napadlo ve smyslu s tim, ze sama cekam sve prvni dite a clovek zijici ve smisenem manzelstvi si klade otazku, jak diteti vysvetlit smiseny puvod, aby to pochopilo a nekladlo si otazku, proc je jine a zbytecne netapalo, ale na druhou stranu zustalo otevrene vsem jinym rasam a nabozenstvim. Treba me potesilo, ze jsem nasla u tebe na blogu odkaz na blog od Sadi Shanaah, ze ac vychovavan v ruznych prostredich ma svoje narozy, svuj charakter a postoj. A tohle me napadlo i u tohoto srazu, prave aby deti znaly svoje dvoji koreny, ale presto ziji v CR. Ale chapu, ze tohle je jen muj postoj, a kazdy to muze videt jinak, kazdy nazor obohacuje a prinasi pouceni. Jen si myslim, ze se o tom da diskutovat slusneji navic u matek malych deti..
kvě 04, 2010 @ 13:44:04
[82] Efčo, jo! 🙂 A pozvání z kavárny domů na kafe, to je také neprůhledné 😀 , případně pokusy pozvat se sama k dotyčnému \"domů na čaj, když je taková zima\" (a vidím ho prvně v životě) 😀 … A varianty na \"ty máš manželku, neva, já mám taky kluka (manžela)\", to je fakt, to jsou taky perličky, na to bych byla zapomněla… [83] Běličko, tak za prvé, zas o tolik než já Choť mladší není, a pokud jde o ideál krásy, už mě tu kdysi dámy nevybíravě pranýřovaly za to, že jsem o něm otevřeně napsala, že je ošklivý (respektive že krásy moc nepobral). Nemám EQ na takové úrovni, abych si drcnutí spletla s přivinutím, a omluvu s \"ahoj\" kontaktním (to se na severu Čech vážně dělá, snažit se zapřádat rozhovor, když vlastně chci říct jen \"promiňte\"?) a pokud mému Choti píšou spolužačky a ženy, které ho potkají na firemním večírku nebo v tramvaji (a vezmou si od něj e-mail s tím, že mu pošlou CV, aby jim našel práci – takové už byly tři, a s pouhým posláním CV se spokojila jedna jediná, nikde je sám kontaktovat nemusí (proč by ještě kontaktoval, když chudák nestačí utíkat :D). A k chlubení to opravdu není, po tolika letech už jsem si zvykla (a neviděla jsem to jenom u něj), to je spíš k vrtění hlavou nad tím, čeho všeho jsou některé dámy schopné. Co si myslím o Útěku z afrického pekla, to jsem shrnula tady: http://manzelka.bloguje.cz…la.php a tady http://manzelka.bloguje.cz…ii.php . Doporučuju, včetně komentářů! 😉
kvě 04, 2010 @ 13:52:44
Nigerie jdes do detailu z kouta do kouta. Dobra povaha tveho manzela a sadisty. Takhle jsem to vubec nemyslela. Spis jsem myslela temperament a ten si opravdu myslim, ze muze byt jiny u ruznych narodnosti, a samozdrejme ze deti misencu muzou zdedit vlastnosti po matce..Ja mulatka nemam, nedokazu to posoudit z tohohle hlediska, jen jsem srovnavala temperament, kdy podle me africane jsou zivejsi, reaguji rychleji, vice se smeji, vse vice prozivaji a my z Evropy jsme spise tissi a zamkli..To uz muze byt vychovou, ale prijde me ze africane maji v sobe vetsi silu a chuk k zivotu, tak jsem to myslela. A temperament je podle me vrozeny, neni to povahova vlastnost.. Jinak ja sama si myslim, ze clovek dokaze tolerovat toho druheho az pozna sam sebe, kdo je, proc je takovy jaky je a co ho ovlivnuje. Je jasne jestlize budu vychovavat svoje bile decko v Nigerii, se me bude ptat proc ma jinou barvu kuze. Budu delat jakoze nema?? Jasne, ze ma a taky mu to vysvetlim a taky jeho puvod, ale s tim zakladem, ze ac na kazdem kontinentu muzou byt lide jini a to at uz tim temperamentem nebo povahou ziskanou vychovou, bude je respektovat a chapat jejich myslenky a tim nedelat rozdily..Asi se to spatne vysvetluje…
kvě 04, 2010 @ 13:53:57
[87] Moniko, jistěže jsou Nigerijci \"jiní\" než Evropané, taky jsou Jorubové jiní než Hausové a dokonce i Češi jsou (a hodně!) jiní než Slováci (o tom se právě moc zajímavě píše v té knížce) – ano, je to tak, kdyby setkání bylo založeno na něčem jiném (což by šlo dát najevo i názvem) než na prosté barvě pleti, tak by mi to nepřišlo (měla jsem původně za to, že to jaksi vyplývá z kontextu). Krom toho myslím, že tady se kořeny asi ukázat nedaly (myslím, že to zřejmě ani nemělo takové ambice)…
kvě 04, 2010 @ 14:07:33
Naprosto bez predsudku… kdyz jsem videla fotky ze srazu mulatu, klqepala jsem si na celo. Aniz bych vedela, co si o tom mysli kdokoliv jiny, jsem totot ukazala i manzelovi, jenz byl take udiven. Sraz mulatu je proste divnej. Ale at si dela kdo chce, co chce. Jen po mne nekricte na ulici, pac se oblikam jinak a budu mirit na sraz tech, co se oblikaji jinak…
kvě 04, 2010 @ 14:15:26
Shebičko, a pozvete na sraz mutahadždžib i nás nahaté? I když… asi bych nešla, cítila bych se hloupě.
kvě 04, 2010 @ 14:24:41
Jen pokud si vezmes niqab! Zbytek muze byt. :))
kvě 04, 2010 @ 14:29:10
Tak supr, že jsme se dozvěděli, že \"manželka\" neumí hledat ve vyhledávačích – to svědčí o její \"inteligenci\", jen nevím, proč musí o své neschopnosti hlásat do světa. Na to, co mají mulati kromě vzhledu společného, snad přijde i žák ZŠ 🙂 Takže suma sumárum díky autorce za info o tom, jak je omezená
kvě 04, 2010 @ 14:40:04
Mno me by vazne zajimalo,co ma spolecnyho treba mulat: s otcem cernochem z jizniho Chicaga a matkou z Cech // s otcem z Nigerie a matkou z Cech? :)) Zdvorile se ptam,protoze nase rodina je snad krome nejakyho Itala bila, jak po vyprani Arielem :)).
kvě 04, 2010 @ 14:41:30
Ja umim arabsky říct,že chci rybí prsty a hranolky,muzu prijit taky? Ne,ze mi vymenite dceru za \"belblouda\" :))).
kvě 04, 2010 @ 14:43:15
Zas debata o hovně….
kvě 04, 2010 @ 14:43:15
Proc je tak strasne nepochopitelne, ze se sejde nekdo, kdo se (jakkoli) odlisuje od vetsiny, na zaklade teto spolecne odlisnosti? Co je zrovna na barve kuze tak specialniho, ze je jako kriterium odlisnosti neprijatelna? Sraz bilych deti nikdo v CR nejspis poradat nebude, stejne jako nikdo asi nebude organizovat sraz ctenaru mainstreamove literatury (takto deklarovany), zatimco ctenari treba sci-fi se schazeji bezne (ackoli ve sci-fi je taky spousta ruznych proudu). Kde je ten rozdil? Proc maji nekomu deklarovat, ze si budou mit pres vzajemne rozdily o cem povidat – a pokud ne, tak jsou hnusni rasisti? (Kde je v tom logika?)
kvě 04, 2010 @ 14:53:21
Možná mají podobné problémy, zkušenosti, zážitky…to je asi fakt těžký pochopit???
kvě 04, 2010 @ 14:54:22
\"Manželko\" a \"Nigerie\", opět jste mě jen utvrdily v tom, že máte v hlavě nas..no. Vy musíte být v životě hodně nešťastný. Každopádně vám to přeju. Ubožačky.