Je to pár týdnů, když jsem někde na internetu (nevím už, kde) zaznamenala zprávu, že se chystá „sraz mulatů.“
Zakroutila jsem nad tím hlavou a pak na celou věc pokojně zapomněla, až do včerejška, kdy jsem na blog Nigerie kopírovala její slova o tom, že „sraz mulatů, to je jak sraz majitelů pekinézů či veteránů“. A opravdu: když jsem se pokoušela najít k oné akci nějaké další informace, nabízel mi vyhledávač sraz motorkářů. Nalezla jsem informace o setkání zdravotně postižených a setkání seniorů, setkání paraplegiků, setkání zemědělců a setkání chovatelů okrasného ptactva, ale o setkání mulatů jen jednu drobnou zprávičku. Zato s fotografiemi.
„Šel bys s dětmi na sraz mulatů?“ testovala jsem Chotě.
„Jasně,“ pravil, „to je dobře, že taková věc je!“
„A proč?“ podivila jsem se. „Co kdyby někdo udělal setkání bílejch dětí…?“
„Protože jde o minoritu,“ objasnil mi, „a některé věci by od majority vypadaly divně, ale u minorit to jde.“
„Minoritu? Jakou minoritu? Že jsou hnědý? No a? Copak minorita blondýnek pořádá srazy, a minorita brunetů, minorita kudrnatejch, minorita zelenookejch, minorita brejlatejch…? Co mají mulati společnýho, prosím tě, kromě vzhledu nanejvejš?“
„Přece původ…“ namítl Choť.
„Chm! Zdá se ti, že naše děti mají společnej původ s dětma, řekněme, nějakého kanibala z Libérie? To mají teda společnej původ se všema dětma na světě, když to chceš brát takhle. Co máš, prosímtě, ty společného s Etiopanama? Se Somálcema? S Angolanama a se Xhosama z Jižní Afriky?“
„Nic,“ připustil.
„Takže ty s nima nemáš nic společnýho, já s nima nemám nic společnýho, a co maj naše děti společnýho s jejich dětma? Mluvěj česky, choděj do školky a na základku a na gymnázium a na očkování k doktorovi, kupujou si boty a kšiltovky a pijou kolu. Úplně jako všechny ostatní děti. Kde je ten rozdíl mezi dítětem, co je růžový a tím, co je hnědý? Jo, kdyby to byl sraz dětí Senegalců – no prosím, popovídáme si o tom, kdo z dětí byl doma, co tam bude dělat, kde se v Praze nejlíp obřezává, jak uvařit kuskus, které dítě mělo křtiny a které rozumí wolofsky, jak vyřídit senegalský rodný list… Nebo třeba sraz dětí Fulbů. Tam by si, co já vím, mohli povídat, komu už doma založili kravské stádo a našli snoubenku. Ale sraz míšenců? To zní jako sraz nějakejch nemocnejch…“
A jen jsem to dořekla, vyplivl na mě Google další heslo: setkání dětí ze zkumavky.
kvě 04, 2010 @ 15:42:13
A neni to putna? Kazdy mame pravo na nejaky nazor a neni logicky ani smysluplny zrat Nigerii nebo Manzelku jen proto, ze se nevezou se stadem a vyjadrily svuj nazor. Nekdo si mysli, ze sraz deti necerno-nebilo-kakaove barvy kuze je naprosto normalni, a ten zbytek s mozkem si mysli, ze ne. 😉 Vzdyt je to jedno, priste to nazvete srazem matek nebo rodicu, a je klid na vsech frontach.
kvě 04, 2010 @ 15:45:13
Celé téma i diskuzy jsem přečetla se zájmem a bohužel naše dítě je ochuzené asi o přátelé ve stejné barvě pleti neb v okolí je jen jedno a je starší a naše dítě ho nemá rádo, nevím ani čím to je. Temperementní dítě máme až moc a nevím jestli to souvisí s barvou pleti, spíš je to někde v něm, otce tak temperamentního teda nemá. A je až moc společenský. Manželko v Brně bylo také párkrát takové setkání, ale přišli tam různorodé děti bez ohledu na původ jejich rodičů a bylo to v menší míře. A né jen mulati. Nic proti takovým setkáním nemám, ale je to takové svým způsobem zvláštní. Nemá to nic do sebe. A celková akce nebyla dobře vedena. Ale to byl chyba organizace co to měla na starosti. Naše dítě má plno různých přátel a v rodině máme spoustu dětí a jen on je barevný – smíšený a vůbec to nevnímá, zatím a hraje si s ním každý. Nemá žádné problémy se začlenit. Je šikovný a nikdo mu nic takového neříká a necháváme to na něm, je ještě na to malý a chce to čas. Ale má zřejmě v malém mozečku uložené jak vypadá otec a matka, je to takový zatím malý základ. Vše chce jen čas a klid. Osobně si nemyslím, že děti musí mít přátelé jen ve své tzv. barevné skupině či musí se přátelit kluci jen s klukama, jsou to jen předsudky a blbé názory. Naše dítě je obohacené více kulturami a řečmi a jsme za to moc rádi, je spokojený a to nám dělá největší radost. Ostatní názory mě nechávají chladnou neb každý vychovávé své děti po svém…A tak to je a tak to bude, nemá cenu radit někomu jak má žít a co dělat…
kvě 04, 2010 @ 15:53:02
Jo, a dodatek Manželku čtu ráda neb se nemá za nic stydět a nic si \"NEZAMYKÁ\" jako malá holka…A píše i jinam ne jen sem na svůj blog. Takže Manželka je dle mě v pohodě. Je dost známá a to je fajn. Dala bych palec nahorů, ale ten tady bohužel nemá. :)) Prosím tedy dodat sem nějakou paletku smajlíků apod. ať vyjádříme své názory i pomocí jich. Dík.
kvě 04, 2010 @ 16:27:07
[93] V takovém případě stejně \"niqab is a must\"! 😀 [94]sun, vpravo nahoře je červený čtvereček, když něco nechcete číst, stačí kliknout. Jen bych ráda věděla, CO přesně (abych si tedy zlepšila ten ubohý rozhled), jaké zkušenosti a zážitky má společné řekněme pologhaňan a poloetiopan v Česku, které jsou tak specifické, že je nemůže mít například polovietnamec nebo polorus tamtéž? [100] Názor na nějakou událost nemusí nic vypovídat o subjektivních pocitech štěstí nebo neštěstí svého nositele. Jinak viz výše pasáž o červeném křížku. 😉 [102] Ali, v Brně jsem zaznamenala něco jako \"africký den\" asi dvakrát, ale to bylo zaměřeno na kontinent, ne na barvu 🙂 – je to to, co jsi myslela? A smajlíky tu nejsou a asi nebudou, bloguje.cz je nějak nepodporuje…
kvě 04, 2010 @ 16:39:33
Jo, manželko je to ono a byl i jejich Den dětí a to asi také po dvakrát, jen jednou jsem tam byli a nic moc tedy. Jo a ta společnost už asi není neb se ti afričané nemohou mezi sebou pěkně a slušně domluvit, dle mého zjištění jde o finance a někdo na tom chce bohužel rejžovat a nejde jim o ukázku jejich kultury českému národu jak se na začátku prezentovali. Velká škoda a jejich chyba… S těma smajlíkama je to blbý. :((
kvě 04, 2010 @ 16:40:39
Ja souhlasim s Manzelkou, ze ten sraz je podivny…Nechapu zenske, ktere se maji potrebu shromazdovat bud na zaklade toho, ze si vzaly cernochy ci shromazdovat mulaty. Mulati nemaji nic spolecneho, ziju v USA, kde se to jimi jen hemzi a kazdy je jiny, stejne jako cerni Africane. Nekdo ma rovnejsi vlasy, nekdo je svetlejsi atd. atd. A kdybych mela cerneho manzela a misene dite, rozhodne bych se nehodlala s nekym kamaradit proto, ze on ma take misene dite. Protoze pokud nemame spolecne hodnoty, samotny fakt, ze mame misene deti nestaci. Stejne jako kdybych mela manzela Nemce, tak se nehodlam sdruzovat s jinymi Ceskami provdanymi za Nemce…Nema to smysl, kazdy clovek je jiny, obcas se stane , ze si sednou dva s podobnymi osudy, ale spis ne nez ano. Tyhle ceske nanynky ( omlouvam se a rozhodne tam neradim Manzelku), ktere se porad museji vystavovat a ohanet se tim , ze spi s cernochem a maji s nimi deti a kdyz se pak nekdo ozve, ze se je tim nelibi ci co, tak si stezuji nanynky, ze lidi jsou rasisti…A jeste si vystavi zivot na FB? Normalni clovek se nema potrebu nekde sdruzovat kvuli misenym detem. Tak to vidim ja. A deti misene maji povahy ruzne, rozhodne nejsou zivejsi nebo chytrejsi, jsou to proste deti jako jine, zalezi na vychove strasne moc a na povaze a neda se generalizovat, ze misenci jsou aktivni a bile deti ne, spanelske deti jsou temperementni a americke deti ne atd. Sakra, prestante skatulkovat, tohle skatulkovani je prave projevem rasismu. A to, ze se budou nekde setkavat deti misene nicemu nepomuze. Vychovejte svoje deti, aby byly v pohode s tim, ze maji rodice z ruznych zemi, ale necpete jim do hlavy, jak jsou jini…nejsou, jsou to deti jako jine. A Manzelka to rika dobre, nejdriv jsou to NASE deti, holcicka, chlapecek, nasi mazlicci, nase radost, chlapecek je linejsi, holcicka je nejlepsi ve tride…ale nic z toho nema nic spolecneho s tim, ze jsou mulati a to ze jsou mulati neni podstatne a toto sdruzovani je v podstate rasisticke, vecne babrani se v tom, jaky kdo je, tohle je cechackovske, na zapade tohle nikdo neresi, mulati se tam nesdruzuji a pokud nekdo hyka nad barvou misencu ci kvalitou vlasu atd., tak jsou to vetsinou lidi z byvaleho vychodniho bloku, pro ktere je to novinka, podivej, on ma dlouhe rasy a ten ma skoro bilou kuzi a podivej se na jeho nos, on nema cerny nos…ach jo, bezte si dat studenou sprchu vy z vas, kteri si mysli, jak je to roztomile a neskodne a uzasne , ze se mulati setkali…
kvě 04, 2010 @ 16:50:05
Ale to se hodně pleteš…tohle řeší mimo jiné Francie,Belgie,Anglie,Německo a spousta dalších států.Je to o tom,že většina přistěhovalců a hlavně z muslimských zemí je NESCHOPNÝCH akceptovat kulturu v Evropě a chtěli by žít tady,ovšem zachovat si své zvyklosti…….což je jaksi na hlavu postavené. Nemám ráda to,že si někdo vezme za partnera jakéhosi cizince a v tu chvíli začne plivat na zem,která mu umožňuje klidné žití v \"luxusu\" na rozdíl od rozvojových zemí těch partnerů.
kvě 04, 2010 @ 16:53:55
Wendolene, dík za pěkný názor a napsala jsi to moc hezky a já jsem s tebou za jedno. Všichni jsme jen lidi a děti jsou jen děti a nemá to nic společného s tím jak vypadají a odkud pocházejí jejich rodiče. A s tím setkáváním je to také moc hezky napsané. Jen smíšené děti k naváznaí přátelství nebo čehokoliv fakt nestačí, je to blbost na druhou. :(( Snad se to nikoho nedotkne. Naše dítě nemá v okolí nikoho stejné barvy pleti jako je on a nevšimla jsem si, že by nějak strádal. Naopak je to veselé a spokojené dítě. A hlavně je to naše dítě, náš miláček. :))
kvě 04, 2010 @ 16:56:14
Jezis, Belicko, rec je to misenych detech, ja se nebavim o muslimech v EU!!! Rec je o tom, ze v EU a na zapade nikdo neresi misene deti tolik a ani neresi tolik smisena manzelstvi, protoze na to jsou uz davno zvykli.Rec je o danem tematu, netahejte sem muslimy a pristehovalce z rozvojovych zemi! to je uplne neco jineho, bavim se o misenych detech..pokud to z meho prispevku neni jasne, tak vam to rikam dodatecne, mozna si to prectete jeste jednou….
kvě 04, 2010 @ 17:02:07
……….a míšené děti se jen tak vyskytnou nebo jsou to potomci těch přistěhovalců společně s místním obyvatelstvem hmmm? Takže když se sejdou děti míšenců,asi tam bude jeden rodič bílý a druhý černý…nebo snad ne? Ve velké většině jde o muže otce,kteří se do Evropy dostali z velké lásky jejich bílých nastávajích manželek. Pro mě a za mě,ať se scházejí třeba 5x do týdne,pokud jim to zajistí větší pohodu.
kvě 04, 2010 @ 17:03:54
Mělo být \"děti míšené\" nikoliv míšenců
kvě 04, 2010 @ 17:25:23
Běličko, téměř všechny české matky míšených dětí se s jeich otci seznámily, aniž by vytáhly paty z Česka. Švédové, Britové a Franouzi obojího pohlaví sice sexuální turistiku do Afriky provozují, ale Česko tahle móda ještě ve větší míře nezasáhla (hádám, že spíš než rasový odpor je za tím relativní chudoba Čechů 😉 ), takže Češi se spokojují s tím, co jim přistane až pod nosem. Zároveň není od věci vědět, že smíšená manželství nemají nic společného s ghetty a nepřizpůsobivými imigranty, protože manželstvím s domorodci se většina takových případů naopak integruje (tam, kde mají imigrantů víc, to vědí), a potomci se po pár generacích \"rozpustí\" v (relativně) autochtonní populaci.
kvě 04, 2010 @ 17:35:45
\"Ve velké většině jde o muže otce,kteří se do Evropy dostali z velké lásky jejich bílých nastávajích manželek.\" Vazne??? A co ti nelegalni uprchlici? CO studenti z Afriky, kteri legalne studuji v UK ci jinych zemich? A co ti starousedlici, kteri prisli s cernymi rodici pred desitkami let? Nebo jsou misene deti jenom rozene z matky cesky a otce z rozvojove zeme??? Misene deti se narodi lidem ruznych ras, jenze to neni z lasky bile zeny a cerneho muze, vzpamatujte se, v Nemecku, Francii, Anglii ziji cernosi uz davno, ne vsichni jsou nove prichozi uprchlici z Afriky, spousta cernych Americanu zustala v EU po 2.svetove valce, v Africe jsou davno zvykli na mulaty , nebot belosi tam uz ziji prece jen par stovek let a muzi , nejen zeny, si berou jine rasy. A jak ze setkavaji mulatu zajisti mulatum vetsi pohodu? Opet, podotykam , ze v cizine se mulati nijak nesdruzuji, nemaji potrebu narozdil od nanynek v Cesku, ktere museji vyrvat do sveta, ze maji mixovane dite…ach jo, ten komunismus fakt udelal na lidech svoje. Ac se tvarite jak nerasiste, jste rasiste s tim vasim skatulkovanim.
kvě 04, 2010 @ 17:37:15
Musím se smát 🙂 Ve tvém podání to vypadá,že většina Čechů touží po soužití s černoškou/pochybuju o tom,že by si někdo chtěl vzít domů černošku,která je relativně hezká tak do 18ti let a pak už je vesele kyne a stává se z ní vše,jen ne hezká baba/.A evidentně většina žen kolem tebe nechce nic jiného než ulovit černocha:-)))Jestli to nebude nějakou komunitou či čím,kde to žiješ?Znám tedy pár žen,které si \"dovezly\" své protějšky z Afriky přes internet.Ale nevidím v tom žádný velký zázrak. Je mi jasné,že když už za manžela černocha máš,tak si budeš bránit to své:-)o tom žádná diskuze,to chápu.
kvě 04, 2010 @ 17:39:11
vetsina techto nanynek potka svojeho \"cernocha\" primo v Cesku, maximalne v UK, kam odesly delat \"karieru\" au-pair…a uhnaly si \"nadherne\" miminko s nejakym tim Nigerijcem ( jo, drtiva vetsina cernochu v UK je z Nigerie, ac tvrdi neco jineho kvuli povesti jejich zeme :))
kvě 04, 2010 @ 17:52:14
Běličko, nevím, kdo po čem touží nebo netouží (a je mi to fuk, to jen ty máš pořád potřebu to řešit), neznám žádnou ženu, která by si \"dovezla manžela přes internet\", znám jen jednoho muže, který se pokoušel dovézt si přes internet podvodnici údajně z Pobřeží slonoviny… ale to je jiná historie a ze všech možná sedmdesáti nebo osmdesáti česko-afrických smíšených párů, které jsem někdy potkala nebo s kterými jsem byla ve styku, si žena muže \"dovezla\" jen ve dvou případech (jeden z toho jsme my), muž ženu ve třech. Jinak se všichni namlouvali v Česku – studenti, pracující, žadatelé o azyl… Takoví cizinci (nejen z Afriky nebo Arábie) jsou tu běžně k vidění. Nepotřebuji si \"bránit to své\", jelikož o žádném \"mém\" tu nemluvíme – myslela jsem, že z článku i diskuse tak nějak vyplývá, že nějaké ty \"barevné identity\" mě opravdu neberou. Ovšem na druhou stranu, mýlíš se v tom, že by černošky stárly rychleji – naopak, mnohem dřív uvadají bělošky (a běloši)… To je smutná pravda. 😦 (Nesmíš tolik sledovat rádobyvtipné komedie s E. Murphym).
kvě 04, 2010 @ 18:01:31
Takova diskuse tady snad jeste nebyla 🙂 Mne to prijde trochu zvlastni, schazet se na zaklade barvy pleti, ale pokud to nekoho bavi… Taky jsem se kdysi prihlasila do jednoho fora o Egypte a diskutovala v rubrikach typu \"Manzelstvi s Egyptanem\", ale zjistila jsem, ze s naprostou vetsinou diskutujicich nemam spolecneho temer nic. Vzhledem k tomu, ze ja jsem se diky nemu dostala do Rakouska, nam odpadl problem \"jak dostat Egyptana do Evropy\" i \"nechce me jen coby listek do Evropy\", vzhledem k tomu, ze jsme meli stejne nabozenstvi, jsem nepotrebovala ani rady typu \"jak funguje manzelstvi muslima s ateistkou\". Naslo se par veci, ktere me obohatily, treba rada ohledne pocasi v Egypte v dane rocni dobe, inspirace na vhodne suvenyry a par receptu, ale dnes uz se s nimi nemam de facto o cem bavit. Moji absenci tam nekdo komentoval tak, ze jsem nejspis zmizela nekde v kozim chlivku, ale mne je to fakt jedno. Jo, Belicko, vubec neni pravidlem, ze manzelky Arabu byvaji tluste nebo skarede, o ktere by nikdo nestal. Ja jsem ve svem nejtlustejsim obdobi vazila 62 kg i s trikilovym miminem uvnitr a co se tyce me vizaze, tak spis musim chlapy odhanet.
kvě 04, 2010 @ 18:02:56
\"černošku,která je relativně hezká tak do 18ti let a pak už je vesele kyne a stává se z ní vše,jen ne hezká baba/.\" Takze ve vasem podani jsou vsechny cernosky nad 18 let stare a nakynute baby..sakris..nechtejte slyset , co rikaji cizinci o Ceskach… Je naprosta pravda, ze hodne ceskych a jinych holek z vychodniho bloku touzi po tom, vyzkouset v posteli cernocha a pokud se ten cernoch nachazi primo v Cesku, tak hura na vec…Tim nepopiram, ze nekdy je to opravdova laska, ale tech, ktere si dovezly manzela z Afriky, tech je jako safranu…v Cesku tedy urcite.
kvě 04, 2010 @ 18:20:40
Mě ke štěstí stačí mít v posteli bílý exemplář Evropana a o tom,že bych chtěla vyzkoušet černocha jsem nikdy ani nepřemýšlela…mají jaksi pro můj nos jiné pižmo.Ale proti gustu jiných ……… ať si dělají co chtějí. A to,že cizinci o Češkách smýšlejí nehezky se nedivím,když jim některé husy skáčou šipky do poklopce třeba na dovolené.
kvě 04, 2010 @ 18:22:49
bohuzel, my bile zeny mame vic viditelne vrasky:))
kvě 04, 2010 @ 18:45:23
zadne maminky mulatu nevymyslely nazev, ten nazev vymyslela mulatka, sraz zorganizovala mulatka a skupinu zalozila mulatka. Jeste jednou, v prvni rade to byl napad MULATU, ne bilych maminek mulatu. Doufam, ze to konecne pochopite 😀 Vite, vy se na to proste divate ocima bilych a tak to asi ani nemuzete pochopit. Ale mam dojem, ze kdyby jste sami byli mulati, tak by jste dost pravdepodobne mluvili jinak. Muzete si myslet a ptat se, co asi maji vsichni ti mulati spolecneho, kdyz musi delat nejake srazy, v cem jsou tak vyjimecni a podobne. Prosim vas, jak nemaji nic spolecneho??? Maji neco spolecneho, jeden z rodicu je cerny a jim je proste jedno, odkud kdo pochazi, jim k pocitu sounalezitosti staci tohle a je jim jedno, jestli je tatinek z Afriky nebo maminka z Ameriky. Vam to jako argument nestaci, ale vy taky nejste mulati, nedivate se na to stejnyma ocima. Oni to proste berou takhle, vy to samozrejme chapat nemusite. Muzete si myslet, jak se timhle vyrazuji ze spolecnosti, jenze i kdyby to nechteli, tak stejne jim neustale nekdo bude davat najevo, ze jsou jini. Sama to vidim pokazde, kdyz jdu s malou ven. A kolikrat jsou ty reakce opravdu neprijemne, myslim ze spousta mulatu se setkala se sikanou, s fyzickym napadenim a i to muze byt duvod, proc se chteli sejit. Vite kolik tam bylo dospelich kteri si povzdechli, ze je skoda, ze se to poradalo az ted, protoze by meli vic lidi se kterymi by sdileli svoje zazitky, problemy a meli by jen pocit, ze v tom nejsou sami? Nerozumim tomu, proc to nekdo nechape. Ja osobne jsem rada, ze to probehlo, tesim se na dalsi sraz a zakladatelky si vazim pro to, ze to vymyslela, at uz kvuli jejimu veku nebo ze na to vubec mela odvahu. A pry se takove srazy delaji i ve Francii, jen to treba probiha jinak.
kvě 04, 2010 @ 18:48:25
ted se tu navazite do Belicky, ale ve sve podstate je tolerantnejsi a chapavejsi nez mnohe z vas 😉
kvě 04, 2010 @ 20:51:18
a kdyz nekdo zacne hlasat, ze vetsina deti je ze svazku, kdy si bila zena doveze manzela z Afriky a ze cernosky nad 18 je seredna a kyne, tak se bavim a musim se ozvat..protoze to tak proste neni.. ostatne vy se na vse divate, Efco, ocima belosky take, nemuzete se vzit do kuze mulata ani cernocha, i kdybyste se rozkrajeli, nejde to. Ty vase povzdechy nad rasismem, nad tim jak se mulati setkavaji se sikanou…no jo, tlustoprdi , zrzavi s pihami, prilis vysoci, vsichni kdo nejak vycuhuji se muzou setkat s negativnimi reakcemi, ale proto se nesetkavaji, nebo mi unikl nejaky spolek na FB pro tluste zrzave pihate lidi??? Na FB nechodim, takze netusim…:)) Pry se takove srazy delaji ve Francii Pry..proc si to nezjistite? Neznam vas, Efco, takze nemuzu posuzovat, ale je to o lidech a takoveto spolky k nicemu nevedou.Typicky ceske, stezovat si a stezovat si,a jeste zalozit spolek, kde si muzeme stezovat jeste vic…
kvě 04, 2010 @ 21:21:53
Potvrzuji to, že po černoších je v zde docela nepokrytě erotická poptávka. Nevím jak nyní, ale před pár lety jsme s kamarádkou chodily tancovat do míst, kde se hrávalo reggae aj. tmavší rytmy. Chodili tam i proto i černoši a musím říci, že na nich bylo vidět, že někteří jsou zvyklí pravidelně uspokojovat poptávku příchozích Češek zvědavých na bližší kontakt s čokoládovou pletí. Některé holky tam kvůli tomu vždy zjevně byly. Braly, co bylo, žádní mladí modelové. V té tmě ale stejně asi neměly moc šanci na velké vybírání ;-)Myslela jsem, že jsou dívky tak přímočaré díky anonymitě prostředí, protože jejich lovecké úmysly tam byly velmi zjevné..
kvě 04, 2010 @ 21:54:52
Akci vymyslelo děcko, taky to tomu odpovídá, a ti, který jsou z nápadu nadšeni, jsou na stejné mentální úrovni, neb jim nedochází absurdita takové akce. Co je to za kydy, že mají jednoho rodiče černého? Co z toho plyne? Taky maj jednoho rodiče bílýho a co? Mně by nevadilo setkání potomků přistěhovalců, nevadilo by mně setkání afrických přistěhovalců, nigerijských přistěhovalců, či Igbů -ostatně těch se účastníme, ale sraz mulatů je pí— hloupost, když jde jen o barvu pleti. A co je to za žvásty o rasistických útocích? Já mám problém, aby mi cizí lidi na ulici neolizovali a neošahávali děti. Za 5 let jsem se s otevřeným slovním útokem potkala 2x! A že mi pošle anonym mail, že šukám s negrem? No a? Však je to pravda, jinak bych neměla tři děti. Mám dvě holky, ne \"mulaty\", mám hodnýho muže, ne \"černocha\". Chudák holka, co svolala sraz, byla zřejmě odmalička očkovaná vlastní maminkou, která ji přesvědčila vnímat svou jinakost víc, než je zdrávo. Mmch, sousedka je nejstarší žijící mulatka v Čr, a o srazu se vyjádřila jako o \'poněkud bizarní záležitosti\' páč ona už má ve svém věku rozum.
kvě 04, 2010 @ 22:06:59
Ha ha tak večer mě pobavila nejvíc asi Nigeria – zvaná TREZOR.:)) Dostala anonymní mail, že šuká s černochem, ten mail sem měla rovnou hodit, ten chytrák co se dostal na její blog by mě také zajímal. Manželčin blog je OTEVŘENÝ a tudíž více se tady dá a také diskutuje, např. Bělička – neberte to osobně,ale dosti ráda diskutujete a nikdo vám nic nezakazuje, u Nigerie by jste si bohužel neškrtla. :(( A za to oceňuji tento blog, má grády a nikoho tady nevlučuje za jeho názory i když sem píší někteří anonymy vulgárně tak Manželka je nad věcí. Asi je víc otevřená všem názorům např. jako Spoon, Monika, Ebo apod. blogerky. Ach jo zase mi chybí ten palec nahorů. Efčo, že ty píšeš i na lide.cz? Jestli jo tak tam je to také někdy dosi tvrdý, ale dítko máš moc hezké. Přeji ti jen to nej a celé tvé rodince.
kvě 04, 2010 @ 22:10:42
[105] Ali, tak to je ono… jednou tam byl s dětmi Choť (myslím, že jsem o tom psala v knížce), ale tam byli i Lybijci atd (prý), žádné \"hlavně pro barevné\" nebo tak něco 🙂 , a také je to neoslovilo. A i o těch financích jsem slyšela, i odjinud. [117] co do délky by, Zawgat, bývala byla, kdybych neutnula tu o podvodech \"krásné dívčiny ze Súdánu, která zdědila miliony a trpí v utečeneckém táboře diktátorského Senegalu, odkud jí musí pomoci Čech, ulovený na seznamce\", a co do vášnivosti a možná i do délky by se této podobala ta o protiizraelské demonstraci http://www.manzelka.bloguje.cz…hp (asi budu brzy muset udělat něco podobného i s touto…). A, vidíš, ta \"manželky\" jsem úplně opomněla – mám kdesi doma fotografii z večeře, kterou jsem kdesi ve svém mladém věku doma pořádala pro přátele (a další podobnou z oslav nějakého Eidu), kde je zhruba tucet Senegalců a Gambijců s českými manželkami a přítelkyněmi… a všechny do jedné typu \"modelka\"…
kvě 04, 2010 @ 22:10:42
ja to sice taky vidim jinejma ocima, ale muj posledni komentar byl o tom, co vedlo mulaty k tomu, aby udelali tuto skupinu, popsala jsem to jak to citi oni. Ale co ti muzu rict, tak si ve skupine opravdu, ale opravdu nikdo nestezuje, naopak se tam diky bohu takove veci vubec neresi, nikdo si tam nevzdycha, naopak se vse nese v prijemnem a pratelskem duchu. mame spoustu jinych temat o kterych se bavime 🙂 odkud jsou rodicove, o kulturnich zvycich a zajimavostech, o mulatich vlasech, o obycejnych vecech a tak dale. Vlastne, stejne tak se muze nekdo pohorsovat nad tim, proc si nekdo pise blog o multikulturnim manzelstvi, proc je ctou ve velkem ctenarky co maji za partnera cizince. Co ma treba spolecneho manzelka Senegalce, Turka, Reka atd.? Nebo treba ta Senegalcova a Nigerijcova? Krome toho, ze jsou oba cerni a jsou z Afriky, ale treba kulturni zvyky jsou v mnohem rozdilne! A nejen to. Nepodnecuje to nahodou rasovou nesnasenlivost? Jaky je rozdil mezi tim, ze se nekdo sejde pod diskuzi a nekdo treba na hristi? Me to prijde uplne to same! Holky tu kritizuji nejaky sraz, ale vlastne delaji to same v bledemodrem, jen jinou formou. Ale tohle uz je pro ne v poradku. zvlastni. A k tem tlustym, zrzavym a pihatym 🙂 http://www.facebook.com…356302..1 http://www.facebook.com…909976..1 http://www.facebook.com…950309..1 http://www.facebook.com…258586..1
kvě 04, 2010 @ 22:17:21
[119] Právě, Běličko, a o to jde – já ti nevymlouvám, že existují ženy, co by za nic na světě nechtěly mít něco s černochem, Asiatem, Indiánem, bělochem nebo Austrálcem… no a stejně tak jsou ženy (ze všech etnických skupin na světě se vyskytujících), které někteří muži ze zmíněných skupin přitahují. Nikdo přece netvrdí, že se VŠEM (českým) ženám líbí černoši nebo že se VŠEM líbí Asiati nebo VŠEM běloši! [120] Wendolene, bohužel nejen vrásky… Občas vzpomínám na nějaký román Stephena Kinga, kde jakási dáma – černoška přemítá o tom, že zamlada záviděla běloškám, jaké mají krásné vlasy a tak, ale v pozdějším věku si začala všímat, že to lepidlo, co drží lidská těla pohromadě, u bělošek nějak dřív vysychá…
kvě 04, 2010 @ 22:20:15
na srazu nevidím vůbec nic rasistickýho, jelikož se ho účastnili lidé různých barev pleti. mulat je mulat, nebo ne? jasně, že je to v první řadě člověk, anička, vítek nebo lucinka, vaše milované dítě, čech nebo američan, ale je to mulat a vždycky bude,at je to na něm vidět nebo ne a jestli se chce scházet s jinými mulaty, má na to právo, že jo?
kvě 04, 2010 @ 22:28:43
Manželko – je mi trochu líto, že se diskuze svezla tam kam se svezla… Sun a Poslední příspěvek.. bych řekla že je takový cenzurovatelný. Mně osobně nijak nepohoršuje ten sraz jako takový, ale vás obě jsem pochopila! Taky jsem ale pochopila Moniku :), ačkoliv se neztotožňuji ani s jedním co tu bylo psáno. I Cheo má svým způsobem pravdu. jen si říkám, proč mají někdy lidi chuť si kopnout, i když je to o diskuze o ničom nakonec – asi že anonymita davu??.. ehm no nic popojedem. Jediné co mne v tom všem nejvíc zaujalo je to, že ač jsi muslimka (konvertovaná předpokládám) tak nenosíš ani hijab ani niqab 🙂 bylo by moc neslušné se zeptat na toto? tedy jakožto ne-muslimka o tom mám pramalé povědomí a v žádném případě se nechci nikoho dotknout (poslední dobou jsem v tomhle jak slon v porcelánu 😦 ) ono to jde nenosit cokoliv na vlasech? Díky!
kvě 04, 2010 @ 22:31:23
tak tam proste nechod, nikdo ti to nenuti, ne? ty si zas pises blog kterej je zalozenej na tom, ze mas Nigerijce, nekdo zas ma skupinu o mulatech, no a co! Nekomu prijde divny to tvoje a nekomu zase tohle. nevim proc to tak resis, kdyz tam beztak nechodis, nevim proc tu rikas cosi o trestnim oznameni, tezkoodencich a podobne. Nikdo ti nenuti, ze tam musis a kdyz s tim nesouhlasis, tak te za to prece nenapada. A to ze ty necelis nejakym rasistickym utokum kvuli detem, tak ja treba jo. Treba zrovna tento tyden jsem mela u kasy za zady pani, ktera se desila ze mam cerny dite a povidala mi, ze doufa, ze se s tim svym rozejdu a porodim bile decko, protoze takhle akorat prznim rasu. nekolikrat se prede mnou nekdo vyjadril ze mam dite s negrem, opici a podobne. Tobe se to treba nestava, ja mam na to stesti. Nad maily se muzes zasmat, kdyz to nekdo pronese pred ditetem, tak uz to moc smesny neni. kdyz tohle dite bude slychavat, tak se ani nedivim, ze ma potrebu se sdruzovat s nekym, kdo to ma stejne. proste,nekdo to tak citi, nechapu, ze jsi kvuli tomu takhle sprosta 🙂 btw. sice ji je cca 15, ale to jeste neznamena, ze to je blba pubertacka, kazdej dospiva jinak a me by do te doby, dokud jsem ji nevidela nikdy nenapadlo, ze ji je teprve tolik.
kvě 04, 2010 @ 22:32:58
Bohužel nemohu souhlasit s tím, že by Spoon byla otevřená jiným názorům. Mě konkrétně mailem napsala, jaké komentáře jí u ní na blogu nevyhovují. Přitom nešlo o nic agresivního, vulgárního, ani špatně myšleného.. Jen muj osobní názor. S takovou reakcí jsem se např. zde nikdy nesetkala. Spíše s nadhledem, tolerancí.. Takže ne každý otevřený blog je otevřený doslova. Ale hádat se ani vnucovat neplánuji. Jen si dovoluji říci tento svůj názor, neboť vím, že zde můžu.
kvě 04, 2010 @ 22:32:58
[121] Efčo, propánakrále, vůbec nejde o to, kdo vymyslel název a zorganizoval setkání. Jde jenom o to, že mně se ta myšlenka zdá úchylná (o tom byl ten článek), tak, sakra, nechápu, co se tu furt řeší… Mulati se můžou setkávat, běloši se můžou setkávat, černoši a filatelisti taky, a já můžu mít svůj názor, ne? 😉 Pocit sounáležitosti – já jsem si troufla naznačit, že pocit sounáležitosti na základě barvy pleti nemusí být to nejlepší, ale možná tomu nerozumím, protože v Africe pocitem sounáležitosti s Francouzi a Němci a bílými Američany prostě netrpím… A to, že zážitky a zkušenosti mohou být úplně odlišné, je nejlíp vidět tady – ty se tedy setkáváš s rasismem, Nigeria ne, Ali ne a já taky ne (šmudlu elektrikáře, co mi laskavě přepižlal popelnici, nepočítám, a anonymy o šukání s negry, co občas chodí i mně – a taky mají pravdu, jak píše Nigeria – taky ne). Otázku bilingvismu a dalších rozdílností od majority bychom mohli řešit, i kdyby sraz nebyl PRO MULATY, ale PRO POTOMKY CIZINCŮ V ČESKU, třeba… O tuhle zvláštnost mi jde! Myslíš, že polo-Vietnamci nebo polo-Ukrajinci se se šikanou nebo fyzickým napadením nesetkávají? U Chotě v jednom z jeho zaměstnání to třeba u Čechů obecně mívali horší Bulhaři, než černoši! Nepočítá se to, když nejsou mulati?
[123] Wendolene, na FB je VŠECHNO! 😉
kvě 04, 2010 @ 22:38:20
[126] Ali, byl to myslím poslední nebo předposlední z Nigeriiných \"otevřených\" článků: http://www.nigeria.bloguje.cz…php [127] Efčo, v TOM je ale právě ten rozdíl… že manželky Čecha, Turka, Nigerijce, Angolana, Egypťana… mají společné jen to, že ten dotyčný je cizinec. Ten blog není o \"manželství s černochem\" a \"výchově mulat\"… To je to jediné, oč tu běží…
kvě 04, 2010 @ 22:42:46
Bosorko, jo myslím si, že něco takového proběhlo v těch jejích odpovědích. Je možná ostrá, ale nezamyká svůj blog a je volně přístupný. No, u Manželky je to jiné. A je to takové víc uvolněné. Jinak k tématu rasismus se mě spíš lidé ptají jestli je to mé dítě nebo né. :))Rasismus jsem zažila jen u přítelkyně od bratra a její matky na mé dítě dotazy jak moc je mé dítě čené a jak moc má kudranté vlasy, a nemá ho ráda, nikdy ho nepomazlila a můj syn to z ní vycítil a bojí se jí. Děti jsou v tomto úžasné, naštěstí se moc nestýkáme a ani jedna o to nestojíme. Takže tahle osoba je mimo hru v životě mého dítěte. :)) Nikomu nechybí.
kvě 04, 2010 @ 22:47:27
[131] Michaelo, konvertovaná (http://manzelka.bloguje.cz…du.php ) a nezahalená, protože: manzelka.bloguje.cz/798761-nahore-bez.php [130] Právo ano, když to tak cítí… ale vychovávat v tom děti už odmalička, že je fajn se setkávat \"podle barvy\"? Mně se to nelíbí… to snad může, ne?
kvě 04, 2010 @ 22:49:09
Manželko, ráda bych si početla jak dáváš na to odkaz, ale je to zamklé… Ha ha. :)) Jo, v jaké knize jsi prosím popisovala ten den dětí? Ty jsi napsala více knih? Jak se jmenují a kolik stojí? Nyní mám rozečtenou nějako knihu od slovenky Timey – Bez dcerky jsem neodišla a je to nudný brak, bohužel a stálo to 6 EURO. Tak jsem jí aspoň přispěla na dítko. :)) A máme doma i Ibiho Maigu, další nuda za 2 EURA, je zajímavé, že jeho knihu šly s cenou dolů. Trochu si v té knize chlapec z Afriky protiřečí. No, co mohu od něj čekat, je to chlap a má ego. :))
kvě 04, 2010 @ 22:50:56
no tobe o to mozna nejde, ale jine to hazi na chudaky maminy, ze kterych jsou ted posahane ja nevim co, ktere vyvysuji svoje deti ktere pak jednou budou zapalovat auta 🙂 Uchylne se ti to muze zdat, nekomu se zase zda uchylne vubec psat blog o multikulti manzelstvi, nebo psat nejaky blog vubec. Pro nekoho je uchylne, ze ma nekdo za cizince 🙂 Ale nechapu, proc nekoho napadat za to, ze dela podle MYCH meritek a hodnot neco uchylneho 🙂 Nekdo ten pocit sounalezitosti s mulaty holt ma, asi to bude tim, ze jich tu je porad malo a jsou tak videt. Ale pokud v tom nekdo vidi nejaky rasisticky podtext a rozehnal by maminky tezkoodenci, tak to je s prominutim jeste uchylnejsi nez se vubec takhle schazet:D Ano, i jini misenci se setkavaji s rasismem, ale treba ti mulati si vzajemne muzou sebou rict vic (na nejakem srazu), nez kdyby to byli mulati a polovietnamci dohromady, taky diky tomu, ze vetsinou maji koreny v Africe. Napriklad. Ale i tak to proste nebylo vyhradne pro mulaty, coz je i v popisu skupiny, jen tak mimochodem.
kvě 04, 2010 @ 22:55:12
O tom jsem se právě zmiňovala – není volná přístupnost, jako volná přístupnost. Někde se prostě člověk cítí lépe a vrací se. Nač mi bude volný vstup, když tam nebudu mít pocit, že má cenu volně diskutovat. \"Ostrost\" mi nepřipadá jako adekvátní reakce na jiný názor. Tím se pak ta otevřenost v mých očích trochu snižuje.
kvě 04, 2010 @ 22:57:47
jo, obcas se tam vyskytnu, na diskuze chodim cca jednou za rok, kdyz me to chytne. Ale zas me to rychle prejde 🙂
kvě 04, 2010 @ 23:00:49
A jinak dekuji, tobe to same 🙂 \"Vsechno dobry a spatny co rikas jde zpatky na tebe\", jak rika manza 😀
kvě 04, 2010 @ 23:02:44
Jo,jo, tak to s tebou plně souhlasím. Manželka je taková skvělá a klidná diskutérka a nemá to přitom lehké. Čím pak to asi bude? Zase mi chybí smajlík. Myslím si, že nejen jejím věkem, ale i přirozenou inteligencí a životním nadhledem. Každému se snaží slušně odpovědět a to ho si na ní nejvíc cením. Je to fajn blogerka. :)) A bere to, že každý má na to určité téma svůj názor a naštěstí nerazí heslo KDO NEZPÍVÁ S NÁM TEN JDE PROTI NÁM. Jak je v této společnosti zvykem, že? A možná nejen ve společnosti, ale i v jediních. Prostě je to jisté riziko blogerů, že se lidi mění, vyvíjejí a jsou různí. A tak to má být, je to v pořádku. :)) Komu to vadí tak reaguje poněkud ostřeji nebo rovnou zamkne blog… A tím pádem přichází o své příznivce!!!
kvě 04, 2010 @ 23:09:17
Ze obcas narazi na blbe poznamky? K cemu to je? Stezovani spolek mulatu…Jenom si sami vyrabite kolikrat to vase stigma a pak se divite , ze jste stigmatizovani..Souhlasim s Manzelkou, castecne s Nigerii, byt k ni nechodim a neznam ji, stejne jako ostatni tady , ja to zase tak nesleduji, kdo kde s kym a za kolik, ale jedno je jiste, setkani mulatu je prastene jako jeho tvurci..
kvě 04, 2010 @ 23:32:51
Rekla jsem Tomasovi(manzel) smrtelne vazne,ze jdu s detma na akci,kterou zorganizovala vyspela 15 leta slecna,ale ze je to tajnej sraz,protoze pritom hrozi napadeni ze strany cikanu a dalsich etnik.Rekl mi,ze budu sedet doma na zadku,a ze by chtel videt chlapa,co tam svou zenu s detma pusti.:)) Manzelko,jak si napsala vyse,ten rasismus v CR..kolikrat jsem premyslela,ze to Tvuj Chot nema \"vosoleny\" od kolegu,proc ma dobrou praci a jevi se byt nepostradatelnym ve firme.Asi neco umi!!!!Memu bilemu Cechovi to trvalo sest let,nez se dostal na spicku.Nevim,jak dlouho to trvalo Tvemu Choti(a nic mi do toho samozrejme neni!),ale uznej,ze kdyby rasismus v Cechach byl tak nebezpecny,patrne jíte travu a lovite havrany misto nakupu kurat.Nemuzu si pomoct,ale to ukazovani prstem,vy jste zlí běloši a nedate nam praci,diskriminujete nas,je kravina.Bud neco skutecne umim a firma se o me pere,nahani me kazdou chvili headhunter,nebo umim houby a svou neschopnost omlouvam diskriminaci spolecnosti. Mam kamarada ze Syrie a ten ma ve svych 30 letech 4+1 v OV a jezdi Volvem.Srandu si z nej delame akorat my kamosi..,ja mu s laskou rikam\"pakistanskej taxikari\",on me s laskou rika,ze nase dcera bude jeho posledni manzelka,a kdyz bude zlobit,ze ji smeni za stado belbloudu :)).
kvě 04, 2010 @ 23:44:52
ty jsi taky neuveritelna 😀 Asi nepochopis, v cem to bylo \"tajne\", ze jo? Bylo to tajne asi tak, ze skupina a cokoliv kolem toho je uzamcene, asi z podobneho duvodu z jakeho si nekdo uzamyka blog. Vubec o napadani cikany atd. nebyla rec. Proste nekdo nestoji o vulgarni poznamky a komentare a tak si to zamkne. Co je na tom divnyho… Paneboze :-O
kvě 04, 2010 @ 23:48:59
To je prave o tom,jak si psala viz vyse\"je to tajny,pac hrozi nebezpeci ze strany nacku\".Ty ses neuveritelna,protoze chapes jen to,co se hodi Tobe :).
kvě 04, 2010 @ 23:59:46
napodobne. Prekrucujes, vubec to neni tak, jak to pises. Ale to uz je jedno, absolutne nechapes co tu pisu. Asi tezko to bude tak tajny, kdyz se o tom ocividne dozvedeli i jini.
kvě 05, 2010 @ 00:56:32
Manželko – děkuji! Zítra ehm DNES si to přečtu, jdu se na to vyspat! 🙂
kvě 05, 2010 @ 05:01:39
Pokud my nahlížíme na problém očima bělochů………..tak vy,která to tedy chápete jste černoch?Nebo máte nějaké jiné vidění ač bílá,ale přes to víte,co si černoch či mulat myslí? MANŽELKO….Jinak ano,diskutuju ráda,snad neporušuju nějaká pravidla…nepíšu sprostá slova,nikoho nechci fackovat a ani na něj podávat trestní oznámení…tak snad mi nebude omezen vstup.To by mě asi mrzelo.Neměla bych co číst u kávy.