Rubrika Nigerijcovy ženy odumřela v době, kdy si dotyčná znovuotevřela vlastní blog. Její stránky se staly soukromými, komornějšími, intimnějšími, ne už pro každého. Ale že ta „veřejná“, byť nekošatící, rubrika zůstala u mě, na to si její zaplňovatelka vzpomněla kvůli Sivákovým a Facebooku.
A protože některé věci si zaslouží býti řečeny i jinde než v soukromí, vyhovuji tímto paní autorce a její článek o Prima kšeftu uveřejňuji zde:
Je málo věcí, které mě vyvedou z rovnováhy. Tou nejúčinnější je v tomhle ohledu lidská hloupost. Vzbuzuje ve mně lítost, pocit bezmoci a agresi. Mám chuť řvát „Ty hlavo gumová!“ a bít dotyčného tupým předmětem, dokud se mu v tý hlavě nerozsvítí.
Včera jsem počítala do desíti, pak do sta, snažila jsem se uklidnit, ale marně. Statusy některých mých „přátel“ na Facebooku hlásaly nesouhlas s ‚nepřiměřeně vysokými tresty‘ pro žháře z Vítkova. Protože: Chudáci kluci netušili, že tam žijou lidi, měl tam být jen sklad kradenýho zboží. Vždyť ani nikdo nezemřel, jen jedna holka zraněná. Nebýt nadměrné medializace, dostali by podmínku. Místo toho dvacet let natvrdo a ještě deset milionů poškozeným. To se ty cigny napakujou…
Moje pocity jsou smíšené. Je mi blivno z lidí, kteří závidí Sivákovým odškodné (nechte si opéct vlastní dítě, no neber to za ty prachy), kteří hájí žháře neúmyslným útokem (on mi upadl na nůž a pak ještě sedmadvacetkrát), kterým se zdá 20 let za zraněné dítě příliš. Ale těch dvacet let není za popálené děvčátko. Těch dvacet let je za to, že jen díky šťastné náhodě se z pokusu o rasově motivovanou vraždu nestala několikanásobná vražda dokonaná. Nejde o jedno zraněné dítě, ale o to, že tam měla (a mohla!) být zaživa upálena celá rodina. A za to, drazí facebookoví přátelé, je dvacet let málo.
Před pár lety, ve městě, kde jsem se narodila, skupina skinheadů umlátila a ubodala romského chlapce. Možná už tehdy se měla média zajímat o zlo, které bujelo v téhle zemi, a které ji teď sžírá jako rakovina.
Ti Češi, kteří jsou po celé Evropě známí coby zloději, kteří ukradnou, co není přibité, coby národ Švejků, kteří se snaží vočůrat, co se dá. Ale hlavně ti Češi, kteří mají linky plné sklenic kradených z hospod, na stolech kradené popelníky, ubrusy, v koupelnách kradené hotelové ručníky a mýdlo z veřejných toalet. Ti Češi, kteří mají počítače plné kradené (na černo stažené) hudby a filmů, kteří pobírají přídavky, příplatky, důchody. Ti Češi, kteří občas „omylem“ něco odnesou z obchodu bez placení. Ti obvykle proti Rómům nejvíc řvou.
Doufám, že nás slušných, kterým Rómové svou pouhou existencí nevadí, je víc, jen asi holt nekřičíme tak nahlas.
„Hrdinům“ z Vítkova přeju hezký pobyt v nápravném zařízení ve společnosti mnoha statných rómských spoluobčanů, a doufám, že konečně dostanou, co zaslouží – tedy pořádně natrhnout prdel.
Autor: Nigerijcova žena
(Manželkou mírně stylisticky upraveno a nepatrně zkráceno.)
říj 22, 2010 @ 16:29:15
Díky. Já myslela, že su jediná, komu se \"pohrdání soudem\" vyhnulo. jsem ráda, že jediná nejsem.
říj 22, 2010 @ 17:15:17
naprosty souhlas!
říj 22, 2010 @ 17:53:43
S vysi trestu souhlasim.Oni za 20 let(mozna) vylezou,dite bude trpet cely zivot. Na druhou stranu by se nemelo soudit za to,co \"se mohlo stat\",ale za fakt,skutecnost,ktera nastala.Kdyz pojedu rychle v autaku a slovi me policajti,dostanu pokutu za rychlou jizdu,ne za to,ze jsem mohla nekoho sestrelit. Takze Ano,ja s vysi trestu souhlasim. I za tu cenu,ze trest ma byt vychovny.V tomhle pripade prevychova tezko nastane,ale bude slouzit jako exemplarni pripad pro podobny hovada.
říj 22, 2010 @ 18:02:14
Souhlas na 1000%!
říj 22, 2010 @ 18:05:27
neboj, ono se v tom kriminále najde určitě spousta lidí, kteří budou mít o jejich \"převýchovu\" zájem.
říj 22, 2010 @ 19:20:41
Nebude vadit, pokud hodím odkaz na tento článek na FB? Díky za odpověď:-)
říj 22, 2010 @ 19:36:18
mne ne:) Cheo, v nasi zemi se pokus hodnoti stejne jako dokonany cin- pokus o znasilneni, pokus o ozbrojenou loupez, pokus o vrazdu, stejne jako znasilneni, ozbrojena loupez, vrazda. Protoze to, ze se pachateli nepodari z nejakeho duvodu cin dokonat, neni polehcujici okolnost. Ti nacci planovali vyvrazdeni romské rodiny, pokusili se o to, ze se jim to nepovedlo, neni ohledne vyse trestu relevantni.
říj 22, 2010 @ 20:05:04
Nig.-Ok,beru zpet,to jsem nevedela. Co se tyka odskodneni rodiny,myslim,ze zadny penize na svete nevyvazi to utrpeni a bolest.Kdyz jsem byla s Raptorem na Vinohradech,mel \"jen\" popalene dlane.A ma je dneska v poradku. Ta mala holcicka bude trpet do smrti.
říj 22, 2010 @ 23:00:10
Trest je na ceske pomery velmi vysoky v porovnani s tresty ostatnimi. Presto s nim souhlasim. Ta mala bude trpet cely zivot, ne jen dalsich 22 let, podobne zranena ci mrtva mohla byt i jeji rodina. Cetla jsem, ze obhajce pachatelu uvedl, ze rodice napred vybehli sami ven nadychat se a teprve potom se pro Natalku vratili, coz bylo nekterymi diskutery hodnoceno jako ublizeni ze strany rodicu. Ale jak by v te situaci reagoval kdo z nas? Kdybych ja byla uprostred noci vzbuzena ohnem a kourem, nevim, co by me napadlo a co bych udelala. Jednou jsem rano pospavala v aute a vzbudil me prudky naraz. Kolem bily prach, nevim z ceho. Prvni, co jsem udelala, bylo to, ze jsem z auta vystoupila. Stala jsem a pozorovala, jak vystupuji ostatni a teprve v te chvili mi zacalo dochazet, co se deje. Verim, ze v pripade Sivakovych to bylo podobne. Zapalna lahev v baraku neni neco, s cim by clovek pocital, kdyz si leha do postele.
říj 22, 2010 @ 23:38:57
Je mi malé Natálky líto, stejně tak, jako je mi líto toho chlapce z Krupky, co ho zkopali Romové a nadávali mu u toho do bílých sviní…a stejně tak je mi líto i ostatních lidí, kterým bylo ublíženo zbytečně, kvůli hlouposti, krutosti a nesnášenlivostí jiných tvorů, kteří si také říkají lidé… Ale výše trestu se mi zdá příliš vysoká. Ne proto, že by si těch 20 let nezasloužili- té holčičce zkazili život a ani její rodina už nebude moct žít tak, jak by chtěla a jak byla zvyklá (a je celkem jedno, co si o tom jejich způsobu života kdo myslí) za to by měli platit. Ale každý by měl mít v naší zemi právo na spravedlivý proces- a každý znamená skutečně každý, i masoví vrazi a prznitelé malých dětí. No a spravedlnost by měla být spravedlivá, takže by výše trestu neměla přesahovat více než dvojnásobně výši obvyklých sazeb za podobné zločiny…mělo by být jedno jestli ta popálená holčička byla bílá, tmavá, nebo fialová s puntíkama…potíž je, že takovéto mimořádné tresty (které bych se ostatně dost divila, kdyby v další instanci soud nesnížil)této mediálně vděčné kauzy v lidech vzbuzují dojem, že není jedno, jestli ta popálená holčička byla bílá, tmavá, nebo fialová s puntíkama, ale že kdyby byla bílá, nebo fialová s puntíkama, tak by ty tresty pro žháře byly třeba o polovinu menší. A to je špatně, měřit by se mělo všem stejným metrem…jinak je to taky rasismus, akorát naruby.
říj 22, 2010 @ 23:55:06
Ale s výší finančního odškodnění naopak velmi souhlasim. Ovšem tuším, že si kvůli nim rodina Sivákových ještě velmi užije…to už ovšem nesouvisí s rasismem, to je prostě a jenom o závisti. Stejně tak jako že např. celá obec nesnáší rodinu toho chlapce, co se nepozorností učitelek málem utopil a zůstal ochrnutý a jeho rodina vysoudila hodně peněz…ale za jakou cenu! Nebo jsou schopni závidět peníze ze sbírky, která se uspořádala pro Diny, mámu 4 dětí, z nichž je jedno těžce postižené, co se jí při nehodě zabil manžel…je fakt, že se tam tehdy vybralo něco přes milion, už nevím přesně, ale co jako? Kdo by si to s ní vyměnil? Já teda ne…
říj 23, 2010 @ 06:45:30
Vyse trestu za podobne trestne ciny? Ja nevim o jinem pripadu, kdy by se nekdo pokusil upalit celou rodinu. Pokud se nemylim, tak za nekolikanasobnou vrazdu ci pokus o ni je dvacet a vice let v Ceske republice zcela bezny.
říj 23, 2010 @ 07:02:46
Ano, najdou se taci, kteri tvrdi, ze za Natalcina zraneni muzou Sivakovi. Ale je to stejne, jako kdyby opily ridic sestrelil na prechodu dite a za jeho smrt byl vinen kolemjdouci, ze neposkytl okamzite odpovidajici prvni pomoc. Ti nacci utocili v noci, kdyz vsichni hluboce spali. Zapalnou lahev hodili do okna, nikoliv treba na dvorek, na strechu… Chteli mit jistotu, ze se jim podari ve jmenu pamatky idealu AH upect par ciganu zaziva.
říj 23, 2010 @ 07:56:49
Ja si myslim,ze o vysi trestu pro potrestane, by mel kazdy uvazovat v tom smyslu,kdyby se jednalo O JEHO DITE.Ja to tak beru se vsema emocema,ktery ke me jako k zene a mame dvou deti patri. Pak by mi bylo tech 20 let sakra malo… A pravo na spravedlivy proces…jo,takze do baraku s nima a nezapomente si zapalovace.
říj 23, 2010 @ 08:26:10
Clovek se naopak musi od emoci oprostit a podivat se pouze na fakta- ti chlapi naplanovali nekolikanasobnou vrazdu z rasovych pohnutek, obzvlaste opovrzlivym zpusobem, a take se ji pokusili uskutecnit. Nejsou masovymi vrahy jen proto, ze se Sivakovi probudili \"vcas\".
říj 23, 2010 @ 14:38:44
stahovani filmu, her nebo hudby na internetu pomoci tzv. share programu je tezko definovatelne jako zlodejna! Slovo share znamena delit se! Tzn. ja si koupim film a \"kamarad\" na druhe strane zemekoule si koupi zase hru a pres tento program si ji vzajemne vymenime! A takto to pokracuje ano i u anonymu….. to ze na tomto stylu prodelavaji firmy ,ktere tyto filmy, hry tvori je problem tech firem! Kdyby byli filmy, hry a hudba dostupna pro vsechny tedy byli by \"za hubicku\" tak by nikdo nemel potrebu se \"delit\" o sve veci! Jenze dvdcka plne filmu, her a hudby jsou predrazene proto se obyvatele deli! Vzdy to tak bylo. Driv mela treba jen jedna rodina na vesnici televizi ,ale cela vesnice se mohla divat! Kdo by nechtel mit doma svoje filmy, svoje hry nebo svoji hudbu co si koupi sam…jenze to stale neni dostupne vsem…. nekteri lide ziji od vyplaty k vyplate, takze kdyz se chteji podivat co je to teda za ten bomba film, kterej je tak propagovan a stahne si jej z netu, ktery neni zadarmo, tak to neni zlodejna, ale sdileni! z hlediska ekologie je to \"deleni\" mnohem prospesnejsi… delenim se totiz sdilejici material zustava na hardisku… nebo na cd/dvd bez obalu v ekonomickych formach…. takto se usetri na plastovych obalech a papiru a nekdy i cd/dvd….
říj 23, 2010 @ 14:59:37
to sdileni, deleni se, neni jen mezi filmama, hrama a hudbou, ale i treba v obleceni, elektronice atd. Cloveka, ktery v zivote s nikym nic nesdilel, si neco nepujcil neznam!
říj 23, 2010 @ 15:21:57
:D:D:D:D:D Smeju se, az brecim. D
říj 23, 2010 @ 22:16:00
a aby me tu nekdo nenapadal, ze se nevyjadruji k diskuzi tak s trestem vice mene souhlasim, kez by to ale bylo i naopak..
říj 24, 2010 @ 00:20:10
Naslednik trunu, tohle me jednou zabije! S vysi trestu jinak souhlasim, ale pevne doufam, ze je pak v pulce nepusti ven.
říj 24, 2010 @ 00:30:58
Ja az budu velka chtela bych umet surfovat net pri vydavani pradla z pracky. Ve fronte u pokladen by se to taky hodilo, treba bych mohla jednou rukou drzet jedno dite, na druhe mit druhe, dejme tomu ze zadne by zrovna neplakalo, nic neodnaselo nebo neprinaselo a to treti by nekdo hlidal. Nebo mozna by muj manzel mohl seknout s praci a hlidat vsechny? To bych mozna pak mela casu o neco vic a mezi kojenim a pranim a varenim a uklizenim se skusila trochu vyspat? Ale jak rikam, to az budu velka. Zatim se budu ucastnit zbytecnych a humornych diskusi.
říj 24, 2010 @ 05:37:17
Zákony a právo musí v demokratickém, právním státě platit pro KAŽDÉHO stejným metrem, bez ohledu na barvu pleti, náboženské vyznání, pohlaví atd. V takových státech na západě samozřejmě nežijeme, žijeme ve femikapitalistických multikulti totalitách, takže se není co divit, že se za srovnatelné zločiny dostávají diametrálně odlišné tresty podle toho, jaké je kdo barvy pleti nebo pohlaví. Já bych zde připomněl úplně jiný případ a to Kuřim. Vím, že ji připomínám často. Vzpomeňte si na tresty, ale za chvíli nebude na co, ženské zrůdy budou za pár let venku. Snad, že osobně znám vcelku dost \"matek\" a rodin, kde se podobné věci za mlčenlivé asistence okolí děly, považuji takové psychopatky za hodné nejen trestu smrti, ale dlouhodobého mučení jako adekvátního trestu. Každopádně, udělat to bílý muž-otčím barevnému dítěti partnerky, počítám, že by se trest smrti rychle obnovil, že. No, v zemi, kde všichni policisté přes týden pátrají po zmizelé holčičce, pak si nechají zmizet hlavního podezřelého, chtějí za to obdiv a ovčani jim ho dají a ještě chtějí lynčovat soudce, který jednal v souladu s platnými zákony, je možné vskutku všechno. Teď k výši trestů. Bez ohledu na okolnosti, které byly velice pravděpodobně jiné než všichni rádoby humanisti zde propagují, s tresty pro dotyčné plně souhlasím. Problém je v tom, že mnohem vyšší tresty mají dostat právě např. ženské zrůdy z případu Kuřim, ale dostanou zhruba to, co je za krádež nějakých pomalovaných papírků. No a že se měří jiným metrem bílým a barevným víme všichni, žijeme v tom. Já jsem pro nejtvrdší tresty všem zločincům bez rozdílu, a hlavně pro zavedení pořádného trestního řádu, kdy se bude trestat za zvěrstva jako nevěra, nevychované ženské chování apod. Problém s odsouzením a výší trestů podobných kriplů nemám žádný, je v pořádku, ale v režimu, kde jiné srovnatelné nebo horší zločiny procházejí nebo dostanou mnohonásobně nižší sazbu, jsou směšné a neadekvátní zavedené praxi a je jasné, že šlo o proces, byť s jasnými viníky. Na všech podobných kauzách, jako je Kuřim, Natálka a momentálně zmizelá holčička, je nejhorší právě stav ovčanů a jejich bezmozková reakce přesně tak, jak je určeno. alien
říj 24, 2010 @ 10:17:33
Holky dík moc za vaše názory a plně s nimi souhlasím a jsou hezky napsané. Jinak se nad názory NZ bavím. Následník trůnu se musí teda mít. :))) Ještě že nežiji v Praze a nevidím tu pohromu…
říj 24, 2010 @ 14:12:24
K článku: 90.léta byla na rasově motivované trestné činy se závažnými následky \"bohatší\" než současnost. Ubodaný Turek v Plzni (tresty 4 – 9 let), Emil Bendík utlučený při pogromu (tresty 16 měsíců – 7 let), rozpáraný šestiletý Radek Rudolf (za to pachatel dostal 17 let), ubodaný Karel Balogh (11 let), utopený Tibor Danihel ve třiadevadesátém (pachatelé dostali 6 – 8 let!), Tibor Berki zavražděný ve vlatním bytě při obraně vlastní rodiny (tresty 12 let, 1,5 roku), utopená paní Biháriová (tresty 8 let, 15 měsíců). Není ale pravda, že by média nevěnovala podobným případům pozornost už tenkrát. O případech Tibora Danihela a Heleny Biháriové se mluvilo a psalo opravdu hodně, a kvůli vraždě Súdánce koncem 90. let se po celé ČR konaly spontánní demonstrace proti rasismu. Zawgat, chtělo by to zvýšit tresty těm ostatním… také si to myslím. 🙂 Souhlasím i v tom, že se dá těžko hodnotit, co by kdo udělal nebo neudělal, když mu v noci začne doma hořet, dokud se mu to ještě nestalo. K osmnáctce psané \"Čárkou\" – přiznávám, že ačkoli jsitě nejsem mimořádně \"charakterní a dokonaláů, také se do obchodů vracím a doplácím omylem odnešené, a jako nic mimořádného to nevidím – brzy jsem pochopila, že to dělá hodně rodičů malých dětí, protože ti si něco omylem odnesou často, a prodavačky jsou na to docela zvyklé. Nezaplatila jsem jen jedno lízátko, které jsem našla v košíku pod kočárkem a netušila jsem, kdy ani kde jsme ho sebrali. 🙂 Hanbou bych se propadla spíš, kdybych se nevrátila… Proctonejde, ale když si nemůžeš CD s filmem nebo písničkami legálně koupit (a přesto nechceš krást), je přece možné zajít do půjčovny a do knihovny, nebo si na internetu zaplatit shlédnutí nebo si tu jednu písničku koupit… To také jde, a nikoho to nezruinuje. Takové \"sdílení\" na černo okrádá totiž nejen producenty, ale i interprety, herce a v důsledku i ty diváky a posluchače, co si pak musí kupovat ta CDčka dráž, protože platí i za ty, co nezaplatili… K Facebooku a rodinným vztahům kohokoli se vyjadřovat nemůžu, ale docela určitě vím, že na internetu se skutečně dá brouzdat při kojení, vaření, mytí podlahy, cestě do školky atd. (také to tak dělám), vlastně já to ani jinak nedělám 🙂 , ono toho volného času zase tolik není. Moniko (27), syn se Nigerii narodil v dubnu, Jamesovo onemocnění se poprvé projevilo, když už byl dávno na světě. Asi dopředu nepředpokládali, že peníze na výbavičku se jim budou hodit na léky pro tatínka, nebo tak něco… Marille, po dvou třetinách. Aliene, většinu týraných dětí u nás netýrají ženy, ale otčímové. Není ani pravda, že by ženy dostávaly nižší tresty: dámy z Kuřimi si odsedí 9 a 10 let, Marek Neubauer, který dvouletou nevlastní dceru po týrání umlátil k smrti, šel sedět na let 15, a Martin Ježek, který strašlivým způsobem týral a nakonec zavraždil čtyřletou Lucinku – psala jsem o tom tady: http://manzelka.bloguje.cz…ho.php si odseděl pouhých dvanáct let. Neřekla bych tedy, že je tu nějaká \"nerovnost\". Stejně tak s těmi tresty pro Vítkovské – znáš nějaký případ, kdy Romové podpálili z podobných pohnutek obydlí domorodců? Nebo případ romského pogromu? Pak bychom mohli tresty porovnávat, takhle je to nemožné.
říj 24, 2010 @ 14:47:57
Uf, tady to tedy víří emocemi, těch podpásovek tady v diskuzi padlo dost ze všech možných stran. Myslím, že kdyby ti žháři z Vítkova a jim podobní týpci viděli, jak se díky jejich případu dokáží navzájem servat \"prznitelky rasy\" tak by z toho měli ohromnou radost. Ženský, neblázněte!!
říj 24, 2010 @ 15:05:17
Sandro, asi tak! Asi proto, ze na blogu autorky clanku by to neslo, kdyz je zamcen! Kdyz jsem videla, ze Manzelka, dala prostor sve kamosce k vyjadreni, bylo mi jasne co se semele. Autorka clanku totiz nasrala mnoho lidi v minulosti, a jak tak koukam i v pritomnosti. A proto ja specham take na pomoc sve kamosce: viz 33 odpoved Monice: A James nema pojisteni? Kazdy cizinec ho prece musi mit povinne. A jestli nema pojisteni, misto verejne sbirky mohly prece byti pouzity penize stradane pod kobercem. I kdyz ty byly na ten autobus….
říj 24, 2010 @ 15:19:40
zrejme nechapes ten system \"share program\" tam opravdu nic nekrades!!! Jak vy radi rikate!!! Pritom to nejde takto definovat :o(( Ale proste sdilis filmy, hry a hudbu co mas ty v pocitaci s ostatnimi!!! Ja si stahnu nejaky film a nekdo z druhe strany zemekoule si ve stejne dobe stahuje film od me….. coz je sdileni a ne kradeni!! Nerikej ze sis nikdy nepujcila nebo nevymenila na jeden den neco od nekoho!!! jedna z beznych veci je pujcovani hadriku mezi slecnama…. soused si pujci sekacku a ja na oplatku si zase pujcim vrtacku…. takovy to system predstavuje share program… pokud to nejsi schopna chapat tak nema cenu vubec diskutovat….
říj 24, 2010 @ 15:32:56
pokud se me nejaky film, hra nebo hudebni interpet opravdu libi, tak jdu a koupim si original…. jenze pokud se treba jen nudim nebo me zajima protoze se o tom tak mluvi neco za co se me nechce tolik utracet tak si to proste stahnu! Plno lidi tuto kombinaci provozuje, svet internetu kdy jsme da se rict globalne propojeni pomoci virtuality proste umoznil toto sdileni na vetsi vzdalenosti…. toto vzajemne sdileni se da mezi lidmi vymazat jen pomoci nasili!! Prekvapuje me, ze zrovna TY! pouzivas \"papouskovani\" jinych… (mineno, ze to sdileni nazyvate \"kradezi\"… pritom sama publikujes na globalnim internete zcela zadarmo!! Co zadarmo, ty platis za to aby jsi zde mohla publikovta (platis za pripojeni)…. A to ti vubec nevadi…. ze te vlastne internet okrada!!! :oDD
říj 24, 2010 @ 15:57:24
precti si toto, hlavne ten predposledni odstavec: http://cs.wikipedia.org…ki/Hacker jinak stezujes si na SYSTEM, ktery vytvorili lide…. ti herci, interpreti co si stezuji ze je lide diky tomuto sdileni okradaji zrejme maji problem s chapanim…. kdyby neexistovala televize a po te internet nebyli by v zadnem pripade tak slavni a bohati….. uz vidim jak objizdeni cely svet s jejich hrama nebo skladbama aby si ziskali publikum :oDD
říj 24, 2010 @ 16:00:24
to je strašné! Jsem opravdu ještě dost \"mladá\" a bohužel o případech rasově motivovaných, které zde uvádíš jsem jen kdysi něco zaslechla, ale neznám je. Vážně by měl platit stejný metr pro všechny a v mnohém bych povolila i informační embargo, neboť je společnost mnohdy omámená různými informacemi z nichž nemusí být některé pravdivé. Co se týče vracení do obchodů s omylem odnešeným zbožím. Věci z obchodů si pravidelně neodnáším a jedna omylem odnešená věc ze mě nedělá zloděje. Zatím se daří obchodníkům okrádat mě 🙂 A stahování? Hojně využívám czshare a platím za stahování. Např. když si vezmu, že jsem sháněla pro bratra, kterému dělám pěstouna, výukové programy a počítala jsem si, kolik by mě stáli, tak jsem z hrůzou zjistila, že bych musela odevzdat celou výplatu. No Nejsem cvok. A souhlasím s tím pojištěním, pokud ho někdo nemá, tak tím OKRÁDÁ stát
říj 24, 2010 @ 16:18:14
ale nakousla jsem neco, co se musi dokoncit: namitka muze byt, ze plno SLAVNYCH skupin, zpevaku ci interpretu svet objizdi! Ano jiste objizdi, protoze maji uz sva jmena a tedy vi, ze se jim to vyplati natolik, ze dokonce na tom vydelaji!! Uz vidim jak pujdete na nejake predstaveni kde budou hrat lide bez jmen, ci na koncert zpevaka, ktery zpiva poprve na jevisti….. v dnesni dobe bez televize, medii a internetu to proste nejde…. takze tim, ze se diky sdileni na ne podivaji i lide, kterym nijak zvlast neinteresuji maji moznost se predvest a dokazat, ze jsou opravdu uspesni a dobri a potom si ti lide treba i koupi jejich original!
říj 24, 2010 @ 16:28:53
nemej zadne vycitky! Platis za pripojeni a hlavne platis za to kolik si muzes stahnout KB nebo v dnesni dobe MB. Padli na hlavu jsou lide, kteri si mysli nebo spis veri, ze kdyz masmedia napisou, ze je to Kradez tak je to proste Kradez bez toho aniz by o tom nejak premysleli….. :o))
říj 24, 2010 @ 17:43:24
kdyztak o tom premyslim a dokola si ctu ten tvuj prispevek pro me: tak me opravdu zajima co si pod tim pojmem \"sdileni\" NACERNO predstavujes?? Mas predstavu, ze vsechny ty, dejme treba filmy, jsou proste volne dostupne na internetu a ze tim stahovanim \"nacerno\" tak kradu z osobnich stranek neco nekomu?? :oDD Proc si ty stranky teda nezablokuji? By mohla padnout prvni otazka a druha vec a fakt je ten, ze ja si nic od nikoho \"nacerno\" nestahuju!!! Nekdo kdo je stejneho smysleni jako ja, si proste stahnul z nejake dostupne domeny, ktere take tvori lide podobneho smysleni a davaji tak moznost stahovat programy zadarmo k dispozici vsem co objevi ci znaji jejich adresu, stejny program na stahovani, tedy share program a diky tomuto programu si muzeme vzajemne povymenovat programy, hudbu, obrazky, tedy vse co chci \"sdilet\" s ostatnima, kteri vlastni stejny program jako ja! Treti vec jsou domeny tedy webove stranky koncici na .cz, com a jine z kterych se da take stahovat! Ale i zde plati nejake pravidla! Clovek se musi zaregistrovat, vyplnit formular, dostane sve jmeno a heslo. Pokud chce stahovat rychleji tak si to musi zaplatit clenstvim atd…. Manzelko skocila jsi na medialni spek, tim, ze veris, ze se da z internetu neco stahovat \"NACERNO\"….
říj 24, 2010 @ 17:49:02
jedini kdo jsou schopni neco stahovat NACERNO! jsou cracker a taky hacker! Normalni uzivatele internetu stahuji legalne…
říj 24, 2010 @ 17:50:52
nejsi náhodou trochu mimo téma? (nic ve zlým:-)
říj 24, 2010 @ 17:54:08
Vubec nechapu vasi debatu? Stahovani nacerno a kradeni ci sharovani? A ty vsechny videa tady na tom blogu jsou stahnuty z internetu \"NABILO\"? Neni to nahodou take sharovani zadarmo?
říj 24, 2010 @ 17:55:45
Cela tato diskuze je HOOODNE MIMO TEMA 🙂
říj 24, 2010 @ 18:43:01
za to, ze jsem si dovolila poukazat na dogma, ktere se siri mezi lidmi! A mejma prispevkama jsem dizkusi odvedla mimo clanek… ale ja si proste za tim stojim, ze stahovani na internetu bez pouziti cracker nebo hacker vedomosti neni zadne kradeni!!!! Ale jen pouhe sdileni :o)) A taky dobra vec, vedet, ze stale existuji dobri lide, kteri za poskytnuti jakkekoliv sluzby nechcou penize, ale ze se radi podeli s ostatnima zcela zadarmo!!! :o))
říj 24, 2010 @ 19:50:44
jako matka tri deti, ktera nenechava mimina brecet, zvladam vetsinu domacich praci pravou rukou, protoze na leve mam dite. Porad premyslim, proc bych u pokladen mela drzet deti, dr zi se samy. Ono asi staci je vychovat, aby je u pokladen nikdo drzet nemusel, nic jinyho ani nezbyva, kdyz ma clovek vice deti nez rukou. Jinak si ani to \'drzeni\' trech deti u pokladen dost dobre nedovedu predstavit v praxi. Nakres by nebyl?
říj 24, 2010 @ 19:51:51
Já proti ní nic osobního nemám, neznám ji, jen čtu její prezentace jejího života a její názory a dosti si protiřečí. Ani nevím co bylo jejímu muži, tak daleko fakt nejsem. A ta tvá otázka jak a čím se živí je dosti zajímavá. No, 6 let není fakt moc dlouho, když se píše rok 2010, že?
říj 24, 2010 @ 19:53:36
Za 6 let tři děti, kolik jim je let? Nepočítám li to miminko synka? No, Spoon se vyjádřila hezky a slušně takže proti tomu nelze nic namítat.
říj 24, 2010 @ 20:21:39
Nigerie na blog manzelky chodim velice casto, normalne tu pisu komentare, tenhle blog je verejny takze nejde o spam ne?
říj 24, 2010 @ 20:40:00
Každý má přeci právo požádat své přátele o cokoliv, ne? Nemusí mu být vyhověno- také jsem slyšela názory- mají tři děti a měli z čeho našetřit, tak proč si nenašetřili? Nebudu přeci financovat něčí lehkomyslnost…a je to názor naprosto v pořádku, takový člověk pak nic nepošle a nejde mu to vyčítat. Pak jsou jiní, kteří to třeba vnímají jinak a něco pošlou…ale proč vyčítat člověku, který měl subjektivní pocit, že se ocitl v nouzi, že v té situaci požádal své přátele o pomoc? To jen tak obecně, do zdejších rozjitřených vztahů se nechci plést, neboť příčina sporu mi zůstala utajena. Diny je žena, která přišla před necelým rokem při autonehodě o muže a vychovává sama 4 děti, z toho jedno těžce postižené (www.klarcinblog.cz)
říj 24, 2010 @ 22:43:29
ja jsem se zase az moc mimo clanek nevyjadrila! Takze doufam, ze se k mym prispevkum vyjadris, protoze by me opravdu tvuj nazor zajimal…. a i to, jak si ty teda definujes to svoje vkladani videii cizich interpretu…. ???
říj 24, 2010 @ 22:46:49
Nigerii ignorujte! Je to ta nejucinejsi zbran ;o))
říj 24, 2010 @ 22:53:41
dámy, to u je jak pod tím článkem o Skupnikově antropologii… Tolik OT komentářů se hned tak nevidí! 🙂 Tak ne to promau, jak jste mě bezmála vechny poádaly (a věřte, e si toho váím!), dovolím si jetě pár poznámek: 34,35 – Ebo, ale mně hlava nebere, proč – kdy jsem dala \"kámoce prostor k vyjádření\" ohledně Vítkova, tu najednou probíráme zdravotní stav a pojitění jejího manela… 36 – Proctonejde, nevím, kdo je \"vy\", kteří \"rádi říkáte\", ale docela jistě vím, e minimálně některé výměnné sítě nelegální jsou ( http://web.nova.cz…odne-nevyplati ), a etření můe toho, kdo si \"nemůe dovolit jít na film do kina\" u nás vyjít a na 150.000 Kč. Sama Petra ikovská, ředitelka české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu, říká: \"V ivotě není nic zadarmo.To platí i o produktech, které jsou k mání na internetu. Jen málo umělců umoňuje ířit svoje díla zdarm a pokud ano jedná se větinou jen o ukázky děl na jejich vlastních stránkách, nebo skladby začínajích, neznámých umělců. Pokud tedy stahujete nejnovějí hity z některého filesharingového serveru a nic za to neplatíte tedy kromě poplatku za extra rychlé připojení přímo provozovateli takového serveru, můete si být jist, e se jedná o nelegální íření. U i v Česku existují internetové on-line obchody s hudbou, kde za rozumný poplatek dostanete téměř ve, co ve světě hudby vzniklo (např. i-legalne.cz)\" ( http://respekt.ihned.cz…zikovskou )
říj 24, 2010 @ 23:02:07
Proctonejde, ke vkládání videí jsem se vyjádřila už u Tvého komentáře pod videem Coumba Gawlo: Pata Pata. Stránky, které uvádějí u videí embed kód, tím dávají souhlas k jejich publikování (bývá to i v pravidlech) a uživatel má právo předpokládat, že tyto nahrávky jsou na stránkách legálně, schváleny majitelem autorských práv. Když majitel autorských práv zjistí, že má např. na YouTube dílo, které nenechal zveřejnit, může požádat o jeho odstranění (a tím pádem zmizí i z jiných stránek), nebo souhlasí s přidáním reklamy a z toho má nějaký příjem. Teoreticky by se tento majitel autorských práv mohl obrátit i na majitele soukromých stránek, který embed kód vložil, se žádostí o odstranění a přípoadně odškodné, ale majitel pak vzápětí může žalovat původního poskytovatele služby (YouTube, DailyMotion atd.) a řešit to s ním.
říj 24, 2010 @ 23:13:37
nelegalni to neni a to je ten problem…. proto si vymysleli tuto zrejme ucinnou propagandu….. pockej za chvilku se bude platit i za to, ze vubec dychas :o(((
říj 24, 2010 @ 23:16:01
Ještě k \"okrádání a platbám za připojení\" – ne, neplatím za to, abych tu mohla publikovat. Platím za připojení k internetu, ale bloguje.cz z toho nemá ani korunu. A stejně tak je to s tím \"kradením\" (mimochodem, celkem vžitý název, používá ho dokonce i sdružení na ochranu autorských práv v Senegalu) – autorům a dalším, kdo vkládají práci a peníze do produkce NĚČEHO, je jedno, že my pak zaplatíme ZA INTERNET, kterým si to NĚCO ukradneme, když jejich peníze a práce jsou fuč a od nás neuvidí ani korunu… Jinak, dámy, když tak čtu ty úvahy o Nigeriině rodině, oceňuji, že nepíšete naplno, co si tedy myslíte o mně, když jsem stihla mít tři děti ne za šest let, ale za čtyři roky… (vytřeštěný smajlík \"namalovat\" neumím). Alespoň už vím, že kdyby nějaká choroba, na kterou se nevztahují naše životní pojistky, postihla Chotě, rozhodně se s prosbou o pomoc nebudu obracet na veřejnost, abych náhodou nebyla nařčena ze lži a citového vydírání… Jinak jsem k tomuto tématu, byť o někom jiném, psala už tady: http://www.manzelka.bloguje.cz…hp
říj 24, 2010 @ 23:19:42
podle tveho popisu: kdyz si pujcim film od kamaradky na shlednuti tak si jej pujcuji ilegalne! Delam tedy zlodejnu :oDDD Na tomto principu funguji share programy…. coz ty nechapes a nechces chapat, tvoje vec… ale pokud me nazves zlodejem kvuli tomuto, budu se vzdy hajit!!!!