Rubrika Nigerijcovy ženy odumřela v době, kdy si dotyčná znovuotevřela vlastní blog. Její stránky se staly soukromými, komornějšími, intimnějšími, ne už pro každého. Ale že ta „veřejná“, byť nekošatící, rubrika zůstala u mě, na to si její zaplňovatelka vzpomněla kvůli Sivákovým a Facebooku.
A protože některé věci si zaslouží býti řečeny i jinde než v soukromí, vyhovuji tímto paní autorce a její článek o Prima kšeftu uveřejňuji zde:
Je málo věcí, které mě vyvedou z rovnováhy. Tou nejúčinnější je v tomhle ohledu lidská hloupost. Vzbuzuje ve mně lítost, pocit bezmoci a agresi. Mám chuť řvát „Ty hlavo gumová!“ a bít dotyčného tupým předmětem, dokud se mu v tý hlavě nerozsvítí.
Včera jsem počítala do desíti, pak do sta, snažila jsem se uklidnit, ale marně. Statusy některých mých „přátel“ na Facebooku hlásaly nesouhlas s ‚nepřiměřeně vysokými tresty‘ pro žháře z Vítkova. Protože: Chudáci kluci netušili, že tam žijou lidi, měl tam být jen sklad kradenýho zboží. Vždyť ani nikdo nezemřel, jen jedna holka zraněná. Nebýt nadměrné medializace, dostali by podmínku. Místo toho dvacet let natvrdo a ještě deset milionů poškozeným. To se ty cigny napakujou…
Moje pocity jsou smíšené. Je mi blivno z lidí, kteří závidí Sivákovým odškodné (nechte si opéct vlastní dítě, no neber to za ty prachy), kteří hájí žháře neúmyslným útokem (on mi upadl na nůž a pak ještě sedmadvacetkrát), kterým se zdá 20 let za zraněné dítě příliš. Ale těch dvacet let není za popálené děvčátko. Těch dvacet let je za to, že jen díky šťastné náhodě se z pokusu o rasově motivovanou vraždu nestala několikanásobná vražda dokonaná. Nejde o jedno zraněné dítě, ale o to, že tam měla (a mohla!) být zaživa upálena celá rodina. A za to, drazí facebookoví přátelé, je dvacet let málo.
Před pár lety, ve městě, kde jsem se narodila, skupina skinheadů umlátila a ubodala romského chlapce. Možná už tehdy se měla média zajímat o zlo, které bujelo v téhle zemi, a které ji teď sžírá jako rakovina.
Ti Češi, kteří jsou po celé Evropě známí coby zloději, kteří ukradnou, co není přibité, coby národ Švejků, kteří se snaží vočůrat, co se dá. Ale hlavně ti Češi, kteří mají linky plné sklenic kradených z hospod, na stolech kradené popelníky, ubrusy, v koupelnách kradené hotelové ručníky a mýdlo z veřejných toalet. Ti Češi, kteří mají počítače plné kradené (na černo stažené) hudby a filmů, kteří pobírají přídavky, příplatky, důchody. Ti Češi, kteří občas „omylem“ něco odnesou z obchodu bez placení. Ti obvykle proti Rómům nejvíc řvou.
Doufám, že nás slušných, kterým Rómové svou pouhou existencí nevadí, je víc, jen asi holt nekřičíme tak nahlas.
„Hrdinům“ z Vítkova přeju hezký pobyt v nápravném zařízení ve společnosti mnoha statných rómských spoluobčanů, a doufám, že konečně dostanou, co zaslouží – tedy pořádně natrhnout prdel.
Autor: Nigerijcova žena
(Manželkou mírně stylisticky upraveno a nepatrně zkráceno.)
říj 26, 2010 @ 15:34:54
Běličko, už zas? To máš jako s tou rychlou a bezpracnou tradiční českou kuchyní – pohřební pláče jsou totiž i naší slovanskou tradicí, na Slovácku se udržovaly až téměř do konce 20. století. Nevím sice, jestli se skákalo do hrobů, ale pláč – \"beč, vřéskání, bědákání, menování, odprášání\" – se nacvičoval(!), maminky ho učily už malé holčičky a vdovy si kvílení trénovaly, protože čím víc rámusu nad mrtvým, tím líp (kdo to dost neuměl, najmul si plačku – o tom mi vyprávěla ještě moje maminka!). Stejně tak je naší česko-polskou tradicí i tryzna (původně nazývaná strava), kdysi rovněž provázená zápasy, nemírným hodováním a opíjením se medovinou. Později se pro ni vžil název trachtace, trachta, úcta, pohřební oběd, zavdaná nebo karmina. Pro profesionály (hudebníky, plačky, hrobníka) se pořádala (nebo dodnes pořádá) tzv. vénešná v hospodě, ostatní \"slaví\" v domě nebožtíkově. Na hostinu u bohatších lidí padly i celé kusy dobytka, vařilo a peklo se celé dny, a jak to bylo s alkoholem, nejlépe dokazují další české názvy tryzen: \"propití nebožtíkovy kůže\", \"zalití nebožtíkových očí\", \"zapití nebožtíkovy duše.\" To jen takový malý exkurz do pohřebních tradic Čechů a Moravanů. 😉
říj 26, 2010 @ 15:39:47
Eiriam, myslím, že mě špatně chápeš. Nepřirovnávám lidksý život ke kočičímu, ale píšu o možnostech organizačního zvládání neočekávané situace a koordinace záchranných akcí. Jinak už vůbec nechápu, co má společného sociálka se zachraňováním(??).
říj 26, 2010 @ 15:52:14
Prosím necpi mě k nějakým Slovákům a Moravákům,jsem ze Sudet….severočech jak poleno z města.Když se chtějí normální lidé bavit,mít mejdan a hostinu,tak k tomu nepotřebují pohřeb ani svatbu,prostě si ho udělají když chtějí. Tedy ano,dělají tady pohřby cigáni a když jim odešel poslední baron,tak se zastavila i MHD pro jistotu,aby náhodou někdo z nich pod kola neskočil a ještě nechtěli pojistku za sebevraha :-DDD Raděj už nic o menšinách …. však můj názor tady většina asi zná 🙂
říj 26, 2010 @ 16:06:54
Manželko, společného to má jen to, že jsem chtěla ukázat, že oni organizačně zvládli zachránit celou svou rodinu bez újmy na zdraví a na životech a náš stát jim nedokáže pomoc. Myslím, že něco obdobného se stalo jedné cikánské rodině s tím rozdílem, že si byt vypálili sami a dostali nový byt, peníze, veřejná sbírka atd. Jo a hodování za mrtvého je zvykem snad téměř všude ne? Příteli zemřel na Vánoce děda a \"oslava\" proběhla v březnu. U nich je to ale bráno tak, že dědeček měl dlouhý a plodný život (po sedmdesátce splodil posledního potomka). A co jsem slyšela a viděla fotky, tak to byla hooodně velká oslava.
říj 26, 2010 @ 16:29:21
………..no taky když byly záplavy se cigáni zahojili na příspěvku,ač voda u nich nebyla 😦
říj 26, 2010 @ 18:14:54
Běličko, o Slovácích jsem nepsala vůbec nic (Slovácko není Slovensko, proboha!!!). Do severních Čech patří i to polské pohraničí, o kterém jsem psala, ne? 😉 A jestli se Sudety v tradičních pohřebních rituálech nějak významně kulturně odlišují od zbytku českých zemí i ostatních oblastí obývaných slovanskými národy, můžeš mě poučit… docela by mě to zajímalo? (Mezi pohřební hostinou, svatební hostinou a \"mejdanem jen tak\" přece jenom JE rozdíl.) Eiram, příbuzným všechna čest – odměnou jim budiž minimálně to, že jsou živí a zdraví, ne? Sivákovi za \"organizační neschopnost\" budou platit celý život. Nejsem expert přes vypálené byty, ale veřejné sbírky snad nejsou v kompetenci úřadů a jsou dobrovolné? Jinak, taky jsem celá léta platila sociální pojištění a daně a když se ukázalo, že mi stát na vlastním území není schopen zajistit ani plnění zákonných práv, žili jsme asi půl roku ve třech z tisícovky, která nám zbyla po zaplacení nájmu, na měsíc. I já jsem se tenkrát dozvěděla, že nemůžu dostat vůbec nic, ba ani doplacení do životního minima. Ale proticikánský pogrom kvůli tomu pořádat nepůjdu. A jistě, že hodování (a opíjení se) za mrtvého je zvykem téměř všude, to jen Bělička o tom píše, jako by šlo o cikánskou specialitu. 😉 Mimochodem, napadá mě – když už volat k zodpovědnosti rodiče za při požáru popálené dítě, neměli by být voláni k zodpovědnosti i rodiče zmizelé Aničky a vlastně všech unesených, znásilněných, zavražděných dětí? Vždyť kdyby si na ně dávali lepší pozor… (Přiznám se, že u té Aničky mě to napadlo – co má co hledat osmiletá holčička sama na ulici? Ale nikde jsem to neventilovala – nevím totiž, jestli třeba normálně nechodila se starší kamarádkou nebo paní na hlídání, která toho dne onemocněla, jestli jim nezavřeli družinu atd. A u každého jiného případu je to stejné. Nic o tom nevím.)
říj 26, 2010 @ 18:37:08
http://www.youtube.com…re=related
říj 26, 2010 @ 19:22:00
Manželko, sbírky samozřejmě pořádají lidé, ale většinou potřebují někoho, kdo jim s tím pomůže, vyhlásí sbírku, uspořádá dobročinou akci, atp Ty si možná ta \"lepší\" a žiješ podle tzv. vyšších zákonů a neměla si zlost na to, že kdejaká cikánka dostane od sociálky na cokoliv si vzpomene a tys prostě neměla nárok. Já bych z toho tak klidná nebyla. Vlastně nejsem. Momentálně živím sourozence ze svého rodičáku, protože úřadům všechno děsně trvá … Víš, ono se asi těžko hledá, kdy jsou na vině rodiče a kdy už ne. Když rodič nedá pozor na tříleté dítě a to spadne do řeky a utopí se, je na vině on, pokud rodič nečeká každý den před školou na desetileté dítě a to jde domů samo a ztratí se, tak už to jeho vina není. Alespoň můj názor
říj 26, 2010 @ 21:34:14
To už by mi tam spíše než zanedbání péče sedělo neposkytnutí první pomoci- to by se na ně asi vytáhnout dalo, kdyby na tom měl někdo zájem. Na druhou stranu proč, myslím, že si taky užili a ještě užijou svoje… Nicméně si neumím představit, že bych opustila hořící dům, dokud bych si nebyla jistá, že jsou všechny mé děti venku… ale tak každý má holt priority poskládané jinak. S tím, co udělali ti kluci to souvisí jen velmi nepřímo, z jejich strany by to byl pokus i kdyby se nikomu nic nestalo. Anička chodila ze školy s kamarádkama, poté, co se rozešly jí domů zbývalo asi 300metrů. Manželko, v kolika letech by jsi nechala takto chodit ze školy samotnou svoji bezproblémovou dceru? Já myslím, že 9 je docela dost…
říj 27, 2010 @ 09:10:49
Běličko, to měl být ten příklad tradičních pohřebních obřadů v severočeském kraji? Tak to jste skutečně originální! 🙂 Eiriam, dobrá, tak NĚKDO (předpokládám, že dobrovolně) uspořádá sbírku a NĚKDO další do ní dobrovolně přispívá… já tam pořád nevidím nic závadného, ani diskriminujícího. Brání snad někdo někomu v pořádání sbírek? Nutí snad někdo někoho, aby na takové akce dával peníze? O \"vyšších zákonech\" se tu rozepisovala Proctonejde, ne já 😉 , já si vystačím s vlastním svědomím a víc než nějaká možná (osobně jsem nic takového neviděla) asistence Romům na úřadech mě spíš štve neschopnost úřadů starat se o dodržování zákonů tak, jak jsou dané, nebo přímo nelogičnost jednotlivých ustanovení – ale kvůli tomu můžu být naštvaná na úřady, ne na cikány. \"Kdejaká cikánka dostane od sociálky na cokoliv si vzpomenene\" – tak to nevím, kde. Ale bydlela jsem pár let v \"cikánském\" domě a vím, že to není žádný med nejen kvůli obyvatelům, ale také kvůli totálnímu nezájmu úřadů o jejich životní podmínky. Městská část např. mohla a měla reagovat na stížnosti obyvatel domu na to, že majitel nezajišťuje základní opravy, osvětlení atd., nicméně po udání adresy úřady najednou \"ohluchly\". Životní úroveň cikánů, pokud můžu soudit z toho, co jsem tam viděla, nebyla o nic vyšší, než naše (v té době, co jsme žili za tři sta třicet korun měsíčně na osobu) i přesto, že nemalá část z nich nepropadala hazardním hrám a celkem dost jich i pracovalo. (Jedinou výjimkou byla rodina olašských cikánů, která prodávala – nejspíš – pervitin. Tak ti ano, ti vypadali zámožně, tedy do doby, než je přijeli sebrat.) O tom, že se těžko hledá viník, pokud jde o úrazy a zmizelé děti, jsem přece psala celou dobu. Nebyla bych ani tak příkrá v odsudcích těch, kterým se \"utopilo tříleté dítě\". Jistě, že je blbost pořizovat si k domu bazén, když mám malé dítě (nebo si pořizovat dítě k bazénu), ale ono stačí pár minut nepozornosti a neštěstí je hotovo – úplně stačí, aby si rodič bez dítěte došel na záchod nebo se vysprchovat, a dítěti se mezitím něco stane… Nebo někdo zapomene zamknout dveře a batole, které ještě včera nedosáhlo na kliku, ti před domem srazí auto, zatímco vaříš oběd v domění, že dítě spí… Podle mě prostě děti vyrůstají jen s notnou dávkou štěstí, protože nehody, i ty tragické, jsou dílem sekund, a nikdo na světě nedokáže z dítěte nespustit oči 86.400 sekund denně, nepřetržitě tak po pět – šest let nejmíň.
říj 27, 2010 @ 09:15:57
Sandro, já si to sice taky nedovedu představit… ale právě proto to nehodnotím – ani u Sivákových, ani u Aničky. Bezproblémovou dceru ze školy samotnou? Já bych ti odpověděla, že asi tak od páté třídy (kdy už nejsou družiny), kdyby to bylo někde za rohem… ale protože znám Chotě, vidím to tak na čtvrtý ročník střední školy… možná! 😀
říj 27, 2010 @ 10:01:29
U nas doma nepustime holku na krok z baraku samotnou.I kdyz bych na ni pred domem videla a hraje si tam parta deti,nektere i o dost mladsi (3-4 roky). A nekdy v lete se Tomas dival na naramek s GPS a predpokladam,ze ho detem,az se budou pohybovat samotne po ulici (asi tak od 13let pocitam.. :)) ),nasadi.
říj 27, 2010 @ 11:06:38
Cheo, náramek s GPS? Tak to až zjistí Choť, že existuje, tak děti dostanou nejpíš okamžitě, i pro cesty na nákup s rodiči! 😀
říj 27, 2010 @ 11:20:11
JO, s náramkem GPS můj manžel pro děti taky počítá…dokonce hovoří o tom, že bychom je nechali očipovat, což tedy ještě nemáme zcela ujasněno..ale možná si nechám očipovat i manžela, abych věděla, co kde provádí:-) Manželko, pátá třída, čtvrtá třída, v tom už nevidím takový rozdíl. Když víš, že je na to dítě spoleh a že to má kousek…potíž je v tom, že ani v 9, ani v 10, ale nejspíš ani ve 13 nebo 15 nemá ta holka šanci, když si ji někde vyhlídne 3x tak těžkej chlap, nejlépe všehoschopnej úchyl, kterej nemá co ztratit…
říj 27, 2010 @ 14:12:20
Eiriam, ale pokud nejaka cikanka neco dostane a ja ne, je to chyba nastaveni zakonu a uradu. Ja jsem rok nevidela materskou a uz ji zrejme nikde neuvidim kvuli neschopnosti uradu. A to jsem si vzdycky radne platila pojisteni a ne zrovna malo. Legrace byla v situaci, kdy jsem si behem toho roku platila ze sveho zdravotni a socialni pojisteni, ktere melo mimo jine slouzit k hrazeni materske dovolene, ale materskou jsem dostat nemohla. Kdyz se to po roce vyridilo a pojisteni mi mel zacit platit stat, zjistila jsem u lekare, ze zadne pojisteni nemam. Tak jsem si osetreni bolavych zubu musela platit hotove. Jasne ze me to stve, ale co s tim ma nejaka cikanka (Jugoslavka, cernoska a klidne i Rakusanka), ktera pobira prvni posledni davku, spolecneho?
říj 27, 2010 @ 14:16:12
Vite co, zeny, ja si myslim, ze je jedno v kolika dite rodice pusti do skoly nebo ze skoly. Podle me, holku muzou krocnout i v petadvaceti, kdyz na to prijde. Vek nehraje roli. To kdybychom takhle sly az do detailu, to bych nesmela prejit ani ulici, protoze co kdyz nahodou pojede nejakej blb a srazi me, ze jo. Takhle to brat nejde. Pravda je, ze sama ze sebe bych asi vyrostla, protoze jsem na zakladce pravidelne domu nechodila a lezla po meste. Mobily nebyly….
říj 27, 2010 @ 16:09:44
GPS naramek bych mozna diteti poridila, ale fascinuje me jak by bylo hodne lidi ochotnych nechat (se) ocipovat! Navic dite bez jeho souhlasu, je to podle me neskutecny zasah do soukromi a maly krok k tomu aby jsme ten cip meli vsichni. Prijde mi ze si asi nikdo neuvedomuje jak je to zneuzitelne. Navic, co se tim vyresi? Ano, kdyz se dite fakt ztrati, jakoze opravdu ztrati nekde v centru mesta, tak se najde, ale kdyz mi ho nekdo bude chtit znasilnit nebo rozprodat na organy tak mi zadnej cip nepomuze. Jenze lidi k tomu maji pristup \"No co, cipy budou tak jako tak, tak proc to dite neocipovat…\", jenze s timhle postojem se tomu tuplem nevyhneme a za chvilku budem jen loutky nekoho tam nahore (a Buha zrovna nemam na mysli). Naramek jeste neni az tak spatnej napad, je to odstranitelne, ale cip rozhodne neschvaluju
říj 27, 2010 @ 16:14:26
Posunul se mi kurzor, snad je to srozumitelne :))))
říj 27, 2010 @ 16:48:25
Sandro, vždyť to já vím (proto jsem také psala, že bych to tak nehodnotila), mezi zmizelými dětmi, které byly později nalezeny zavražděné, figurují i osmnáctileté… 😦 Ale přece jen, čím menší dítě, tím větší šance pro zločince, ne? Zawgat, tu \"stošestnáctku\" bych klidně mohla podepsat. 🙂 Marille, ad čipy – myslím, že je to rozumný názor… ale také se bojím, že k čipům se prostě dřív nebo později stejně dojde. A už jsem také slyšela názor, že to časem možná nebude sloužit jen ke sledování, ale že by to mohlo mít i jiná, daleko ošklivější využití… Snad je to zatím sci-fi, doufám.
říj 27, 2010 @ 17:21:12
nemoralni je to stahovani z pofidernich domen! To jsem psala, ze to je trestni cin! u kterych nevis zda to neni zrovna crack nebo ukradena vec z internetu(pomoci hacker vedomosti)…. ja jsem ti to vsechno definovala…. ja mluvila o vzajemne vymene mezi uzivateli internetu pomoci share programu v ramci moralniho vymenovani! Tedy zakoupenim originalu a vzajemne vymene……
říj 28, 2010 @ 12:45:08
:)) no jo ,jenze driv me mama nechavala pred kramem,nez si nakoupila,abych pohlidala segru v kocarku.To mi bylo kolem ctyr let.(Vim,ze Ty jsi podstatne mladsi 🙂 ).Nech dneska dite pred kramem :)).
lis 01, 2010 @ 19:31:16
Taky mě tahle skupina řádně irituje,nechápu kde se vzalo tolik příznivců těch ******. Kdyby se tohle stalo jejich dítěti,bude jim deset milionů a dvacet let vězení málo!
lis 09, 2010 @ 23:56:46
a schovávat ji za \"sdílení\". Legálně sdílet lze jenom vlastní věci (ve významu vlastní tvorbu) – tak, jako J. Nohavica na svém webu nabízí své písničky. Pofiderními doménami jsou všechny, které nelegální \"sdílení\" – přesněji krádeže – podporují. Koupíte-li CD, DVD operační systém nebo jiný software, kupujete spolu s licencí k použití i právo vytvořit si zálohu (vypálit si další CD pro případ poškození originálu). Není legální si stahovat do PC cokoliv \"pro svou potřebu\". Legálně je toto možné jenom tam, kde to umožnil přímo autor (např. u freeware). U nás sice nikdo lidi, kteří stahují výlučně pro svou potřebu, nestíhá. To ale neznamená, že by toto jednání bylo legální. (Důvody jsou v obtížném prokazování, neúměrně vysokých nákladech, …)
lis 10, 2010 @ 00:05:01
už pár dní si tady pročítám Vaše zajímavé články a příběhy i komentáře diskutujících. Obdivuji Vaši trpělivost s některými z nich. Souhlasím s Vámi, že tresty v případech, jež bývají s \"Vítkovským\" srovnávány jsou neúměrně nízké. Tresty za případy, jež v článku i komentářích zazněly by měly být vyšší. Doufejme, že trest za pokus o vraždu celé rodiny nemá být jenom exemplárním případem, ale že soudy budou soudit spravedlivě i v dalších případech. ———– Našla jsem tu pár odkazů k Nigerijské ženě, ale nemohu se tam dostat bez přihlášení. Co s tím?
lis 10, 2010 @ 08:29:48
Děkuji (uvízla jsem na Vašich neobyčejně užitečných stránkách u článků o O2, a adresu na Váš blog si schovávám pečlivě nejpečlivěji). Díky, že jste se zastavila! Když se pokoušíte vstoupit na stránky blogu Ženy Nigerijcovy, měla by se na obrazovce objevit hláška s její e-mailovou adresou. (Objevuje se?) Tam můžete požádat o heslo.
lis 10, 2010 @ 14:08:58
nechapete zakladni myslenku, pojem… nebudeu se s vami o tom hadat… me se nechce…. podle vaseho uvazovani potom VSÝCHNÝ co si kdy treba vymenili obleceni mezi s sebou jsou ZLODEJÝ! Pro me za me obvinujte lidi z kradezi je to vase vec a vy se za to budete zpovidat ja ne… teda poku8d vubec verite?
lis 11, 2010 @ 02:11:00
děkuju. Adresa se objeví až po odkliknutí formuláře pro přihlášení. To jsem předtím neudělala, panel jsem rovou zavřela. Už jsem si napsala. Ještě se zeptám (určitě nejsem první): jak \"staré\" jsou příběhy z Afriky, Evropy a o problémech s ambasádou?
lis 11, 2010 @ 02:15:17
tím, kdo nechápe, nejsem já.
lis 11, 2010 @ 05:54:57
Tak snad se podaří. Příběhy z Afriky jsou z let 2001 až 2005, příběhy z Evropy od roku 2003 do současnosti (přehledněji a úplněji jsou v Baobabu v lipové aleji, který se v knihkupectvích sice nikdy moc sehnat nedal, ale ještě bývá ke koupi na internetu nebo k půjčení v knihovnách). historky s ambasádou jsou z let 2005 – 7.
lis 12, 2010 @ 03:19:32
Díky.